شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۶۳۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد
بازتاب ها و نظرات بیانیه لوزان

اسراییل: ایران هیچ امتیازی در لوزان نداد / دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان: نتیجه موفقیت لوزان فرمان عقب نشینی به دشمنان ایران است

وزیر اطلاعات و امور راهبری رژیم صهیونیستی درواکنش به نتیجه مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس بین ایران و 1+5 اظهار داشت لبخندها در لوزان از واقعیت غم انگیزی که ایران هیچ امتیاز هسته ای نداده است غافلند.

این مطلب را بی بی سی پنجشنبه شب به نقل از وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی منتشرکرد.

 

درهمین حال خبرگزاری فرانسه در گزارش دیگری به نقل از یووال استاینیتز وزیر امور اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی نتیجه بدست آمده در لوزان را به دور از واقعیت دانست و قول داد که به لابی کردن برای جلوگیری از توافق پایانی، آنچه وی از آن به عنوان تفاهم بد نامید، ادامه دهد.

 

وی اضافه کرد ایران از دادن هرگونه امتیاز درخصوص برنامه هسته ای خود خودداری کرده است و به تهدید اسراییل همچنان ادامه می دهد.

 

وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تل آویو به تلاشهای خود برای جلوگیری از توافق نهایی گروه 5+1 با ایران ادامه خواهد داد.

 

عصر پنجشنبه ببانیه مشترک پایانی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 توسط محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس قرائت شد که طبق آن به تمامی تحریمهای ایران پایان داده می شود.




نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با بیان اینکه بیانیه لوزان طلسم طولانی مدت مذاکرات را شکست گفت: توافق لوزان افتخاری بزرگ برای ملت ایران و فرمان عقب نشینی به دشمنان است.

 

یوناتن بت کلیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حرکت تیم مذاکره کننده قابل تحسین و ستودنی است چرا که این تیم علیرغم فشارهای زیاد از سوی غربی ها، محکم و استوار قدم برداشت.

 

وی اظهار کرد: آنچه حاصل شده نتیجه آینده نگری و تیزبینی تیم مذاکره کننده ایرانی است و باید این توافق با همدلی و یکپارچگی ملت ایران حفظ شود و اجازه داده نشود دشمنان زمینه تضعیف آن را فراهم کنند.

 

این نماینده مجلس اظهار کرد: توافق لوزان دستاورد تیم مذاکره کننده ای است که مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و معظم له بارها بر حمایت از این تیم تاکید کرده اند.

 

بت کلیا گفت: بدون شک بیانیه لوزان در مسیر فرمایشات رهبری حرکت می کند و فراتر و پائین تر از آن نخواهد بود.

 

وی افزود: ملت ما با کسانی تعامل دارد که بر این حقیقت واقف باشند که رهبر معظم انقلاب همواره ساخت بمب اتمی را خلاف شرع دانسته است.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان ادامه داد: دستاورد این توافق بسیار ارزشمند بوده و می تواند پایانی بر بسیاری از تنش ها و تحریمها باشد به شرطی که به خوبی مورد حمایت واقع شود.

 

این نماینده مجلس، خشم رژیم صهیونیستی از توافق لوزان را پیروزی بزرگی برای ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی سالهای متمادی است که علیه ایران اسلامی توطئه می کند و بی دلیل نیست که این توافق او را از میدان بازی بیرون می کند و به اوج انزوا می رساند و همین عامل خشم او را مضاعف کرده است.

 

وی افزود: آنچه بیشتر از همه مایه مباهات است عدم امتیازدهی تیم ایرانی به طرف غربی هاست چنانکه خود غربیها نیز بر این حقیقت اعتراف کرده اند.

 

بت کلیا ادامه داد: دیگر زمان آن رسیده تا جهان، ایران هسته ای را به رسمیت بشناسد و قبول کند ملت ایران علیرغم تحمل تمام سختی ها از حق خود نگذشت.

 

ببانیه مشترک پایانی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 توسط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر روز پنجشنبه در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس و با حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان و فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس و ریاپکف معاون وزیرخارجه روسیه و نماینده چین قرائت شد.

(شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴) ۱۱:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها