یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۶۲۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ضرورت برندسازی محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بر برندسازی محصولات استراتژیک استان تأکید کرد و گفت: در راستای برندسازی محصولات استراتژیک استان، اتاق بازرگانی برنامه‌های استراتژیک تدوین کرده که این روند اقدام موثری برای معرفی در بازار جهانی است.

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، «محسن احتشام» گفت: راهبرد اتاق بازرگانی بیرجند معرفی محصولات خراسان‌جنوبی در بازار جهانی و حمایت از تولید و صادرات است.

احتشام با اشاره به گذشت هشت سال از تأسیس اتاق بیرجند، گفت: در ابتدای تأسیس، نخستین گام تبیین یک برنامه‌ریزی استراتژیک کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بود.

وی با اشاره به کمبودهای چندین ساله اظهار کرد: خوشبختانه اتاق بیرجند از جمله اتاق‌هایی است که با توجه به این‌که هشت سال بیشتر از زمان تأسیس آ ن نمی‌گذرد صاحب ساختمان در شأن وجایگاه فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند تصریح کرد: اتاق‌هایی هستند که باقدمت بیش از 50 سال هنوز ساختمانی از خودشان ندارند که این گام بلندی بود که به همت همه‌ی اعضاء و مسئولان اجرای برای پیشرفت بیشترخراسان‌جنوبی برداشته و تلاش می‌کند به تناسب تولیدات استان از صادرکنندگان استان برای صادرات این تولیدات و تولیدات کشور حمایت بیشتری انجام دهد و فضای کسب وکار را در این راستا مساعد کند.

احتشام افزود: این اتاق در راستای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی دراستان و تشویق کارآفرینان و سرمایه‌گذاران گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی شناخت، پژوهش و معرفی محصولات استراتژیک استان را مهم خواند و اظهار کرد: پژوهش و معرفی محصولات استراتژیک کشاورزی، صنایع و معادن برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است که در این راستا و هشت سال گذشته در بخش کشاوری خصوصاً زرشک و زعفران اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: شناسایی و معرفی محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان برای ورود به بازار های جهانی کمک بزرگی به معیشت مردم این منطقه است و با وجود خشکسالی‌های اخیر منطقه این روند سبب برون رفت از مشکلات اقتصادی در منطقه می‌شود.

احتشام تصریح کرد: اعزام فعالان اقتصادی به نمایشگاه‌های بازرگانی و تجارت داخل و خارج کشور به گستره بازارهای صادراتی و بازارهای تجاری کمک شایانی شده و در این راستا تلاش بیشتری می‌کنیم تا صادرکنندگان جوان بتوانند نقش موثری در فضای کسب وکار و اشتغال ایفا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: در بخش معدن سعی شده زمینه‌ای برای معرفی معادن غنی به سرمایه‌گذاران و کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، فراهم کنیم.

وی یادآور شد: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی پیگیری و زمینه برطرف کردن مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان فراهم شده و با جدیت بیشتر این روند ادامه می‌یابد.

 

ایسنا

(یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳) ۱۰:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها