چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۶۱۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

۶ میلیون تن گندم وارد کشور شد/ واردات یک میلیون تن توسط بخش خصوصی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از 6 میلیون تن گندم وارداتی در سال‌جاری،‌ حدود یک میلیون تن آن توسط بخش خصوصی تأمین و پرداخت آن به صورت ریالی انجام شده که این عملکرد در مقایسه با سال‌های گذشته قابل ملاحظه و مطلوب است.

به نقل از روابط عمومی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران،‌ علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از سیاستها و تدابیر مهم دولت، توانمندسازی بخش خصوصی و ایجاد بستر های لازم برای حضور موثر این بخش در عرصه های مختلف اقتصادی کشور است. براین اساس ما نیز در زمینه تامین کالاهای اساسی  مورد عمل شرکت، بنایمان را بر بهره گیری مفید از پتانسیل های بخش خصوصی قرار داده ایم.

وی افزود: از میزان 6 میلیون تن گندم وارداتی شرکت در سال‌جاری،‌ حدود یک میلیون تن آن توسط بخش خصوصی تأمین و پرداخت آن به صورت ریالی انجام شده  که این عملکرد در مقایسه با سال‌های گذشته قابل ملاحظه و مطلوب است. قنبری گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در تأمین کالاهای اساسی مورد عمل را یکی از استرات‍ژی‌های شرکت در راستای اجرای بند 7 مصوبات بیست و سومین جلسه ستاد تنظیم بازار در مورخ 1392.7.29 قلمداد کردو هدف آن را تأمین کالاهای اساسی وارداتی و تنظیم بازار با استفاده از توانمندی بخش خصوصی دانست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تلاش شده تا استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه صورت گیرد تا بتوان به اهداف کاهش تصدیگری دولت و ارتقاء وظایف حاکمیتی آن در این حوزه دست یافت. قنبری تاکید کرد: نه تنها در تأمین گندم، بلکه رویکرد و  چشم‌انداز شرکت مبتنی بر تأمین، ذخیره‌سازی، فروش و حتی توزیع کلیه کالاهای اساسی، چه از محل تولید داخلی و چه برحسب ضرورت از مبادی خارج از کشور، توسط بخش خصوصی است، به گونه‌ای که بتوان در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی حرکت نموده وزیربنای اقتصاد مقاومتی را  استحکام بخشید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در همین راستا امسال نیز در فصل خرید تضمینی گندم تولید داخل، بخش خصوصی با مشارکت در خرید، بیش از 1 میلیون تن گندم را از کشاورزان داخلی مستقیما خریداری کرد.

 

 

 

 

 

 

فارس

(چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها