سه شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۶۱۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

افزایش قیمت کالاهای اساسی در آستانه نوروز منطقی‌ نیست

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: افزایش قیمت کالاها در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام نوروز روال درستی نیست، و در همه جای دنیا، زمانی‌که تقاضا بالا می‌رود، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

سعید سلطانی سروستانی  با بیان اینکه دام به اندازه کافی در کشور وجود دارد،  اظهارداشت: هیچ کمبودی در این زمینه نیست، ودام‌ها روی دست دامداران کشور مانده است و به قیمت مناسب از آنان خریداری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای در مناسبت‌ها شرایط را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که کمبود وجود دارد، گفت: قیمت خرید گوشت قرمز از دامداران از ابتدای سال‌جاری تاکنون تغییرچندانی نکرده و حتی در برخی موارد کاهش نیز داشته است.

سلطانی اضافه کرد: درحال حاضر متوسط قیمت خرید هر کیلوگرم لاشه (گوسفند یا گوساله) از دامدار ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است و قیمت گوشت گوسفند ۳۱ هزار تومانی برای مصرف کننده، حدود ۵۰ درصد بیشتر از این میزان است.

وی ادامه داد:دامدار برای پرورش دام سبک بیش از ۴ ماه و برای پرورش گوساله یک‌سال گرفتار و با این حال به ۱۰ درصد سود قانع است در حالی‌که کل اتفاقاتی که برای دام در طول مدتی که از دامدار گرفته و به دست مصرف کننده رسانده می‌شود، می‌تواند در طول ۴۸ ساعت انجام شود وبرخی افراد ظرف این ۴۸ ساعت حدود ۵۰ درصد سود می‌کنند.

سلطانی افزود: در این میان هم مصرف کننده و هم تولیدکننده زیان می‌کنند. ضمن اینکه  افزایش قیمت کالاها در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام نوروز روال درستی نیست،  در همه جای دنیا،   زمانی‌که تقاضا بالا می‌رود، قیمت‌ها کاهش می‌یابد و این امری منطقی است، چراکه وقتی حجم معامله افزایش می‌یابد سود بیشتری حاصل می‌شود.

 

 

 

 

 

 

مهر

(سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها