سه شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۱۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

محصولات دریایی ایران از مسیر زمینی به روسیه صادر می‌شود

صدای روسیه اعلام کرد: بخش دوم صادرات آبزیان ایران شامل 20 تن میگو و ماهی از طریق زمینی به روسیه می‌رود.

به نقل از صدای روسیه، دومین محموله بار شامل میگو، ماهی قزل آلا و برخی دیگر از ماهی‌های خوراکی و غیرخوراکی از ایران به بازار روسیه وارد می شوند. وزن کلی این محموله را نزدیک به 20 تن اعلام کرده‌اند که 15 تن آن میگو است.
الکسی الکسی ینکو دستیار رییس شرکت نظارت بر محصولات در این رابطه می گوید: «محصولات دریایی ایران در همان حجمی به بازار روسیه وارد شد که قبلا نروژ وارد می کرد. علاوه بر این، تنوع محصولات ایرانی بسیار بیشتر است. به عنوان مثال، ایران انواع ماهی قزل آلا با وزن بین 300 تا 500 گرم از نوع غیرپرورشی صادر کرده است. به همین خاطر کیفیت محصول بهتر است. حجم محموله کالا ممکن است بیشتر هم بشود و این باعث خوشحالی است. کیفیت محصولات وارداتی از ایران تایید شده است».

در اداره نظارت بر محصولات روسیه این عقیده وجود دارد که حجم واردات می تواند بیشتر شود و امکانات دو طرف این اجازه می دهد. این اداره همچنین می گوید که ایران می تواند تا 100 هزار تن ماهی و محصولات دریایی به روسیه وارد کند. صحبت از تنوع محصولات دریایی و حتی ماهی های خاویاری است.

برخی مسایل تجاری بین دو طرف نیاز به حل و فصل دارند. الکسی الکسی ینکو می گوید: «هنوز باید روی مساله قیمت ها کار کنیم. این موضوع را در دیدار با یکی از مقامات ایران در حوزه محصولات دریایی به بحث گذاشتند. قرار بر این شد که صادرات با ارز داخلی انجام بگیرد. تصمیماتی نیز برای عدم پرداخت مبادلات به دلار صورت گرفته است. می توان برخی معاملات را به این صورت انجام داد اما اگر همکاری به شکل سازماندهی شده باشد، نتیجه بهتری حاصل می شود. باید سیستمی برای صادرات محصولات دریایی از ایران به روسیه تدوین شود. با این کار طی سال های متوالی هر دو کشور می توانند روی چشم انداز تجارت دوجانبه حساب کنند».

تا زمانی که مسئولین دو کشور به توافق نهایی برسند، خریداران روس می توانند بدون هیچ مشکلی میگوی ایرانی کلاس متوسط و قزل آلا را در مغازه ها خریداری کنند.

 

 

 

 

 

فارس

(سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها