سه شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۶۱۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

وجود تنها 14 شالیکوبی دارای پروانه برنج سالم در مازندران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 1200 واحد شالیکوبی در مازندران وجود دارد که از این تعداد 14 واحد شالیکوبی دارای پروانه توزیع برنج سالم هستند.

محمد آزادبخت در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مازندران افزود: در حال حاضر 10 درصد واحدهای شالیکوبی استان آماده دریافت مجوزهای بهداشتی هستند. در سال جاری به سبب محدودیتهای موجود در واحدهای بسته‌بندی برنج، طرح ممنوعیت عرضه برنج فله‌ای اجرا نشد. این طرح در مهر 94 اجرایی می‌شود و فروش فله‌ای و بدون شناسه برنج در واحدهای تولیدی و عرضه کننده برنج ممنوع خواهد شد.

وی، معرفی سورتینگ داران به بهداشت غذا و دارو برای اخذ پروانه را خواستار شد و بیان کرد: یکی از انتظارات در اجرای مصوبات جدید، این است که سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مازندران، سورتینگ داران را برای اخذ پروانه به بهداشت غذا و دارو معرفی کنند. معاونت غذا ودارو باید بر واکس مرکبات نظارت داشته باشد. در سال گذشته یک واحد سورتینگ در شهرستان قائمشهر به سبب رنگ افزایی توسط کارشناسان غذا و دارو، شناسایی و پلمب شد.

آزادبخت با بیان اینکه 200 عطاری در مازندران فعالیت دارند، ادامه داد: پرونده 160 عطاری از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها به کارگروه سلامت استان ارسال شد. نظارت بر مکان فروش و کیفیت گیاهان دارویی، عرضه نکردن مواد آرایشی و بهداشتی در عطاری‌ها، حضور مسئول فنی در این مکان‌ها، تهیه گیاهان دارویی توسط جهاد کشاورزی، جلوگیری از نصب آگهی‌های غیرعلمی و جلوگیری از فروش اشکال دارویی و داروهای دست‌ساز، از جمله مفاد این مصوبه بود.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها