سه شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۶۱۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه در سه هفته اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی حدود 3 هزار تومان افزایش یافته، گفت: با ورود دام‌های جدید به بازار قیمت این محصول رفته رفته کاهش می‌یابد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه برای مصرف‌کننده با افزایش 3 هزار تومانی در هفته‌های اخیر به 31 هزار تومان رسیده است.

وی در مورد دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت: افزایش تقاضای شب عید برای خرید گوشت قرمز یکی از دلایل افزایش قیمت است، ضمن اینکه دام‌های پیش‌بینی شده برای امسال رو به اتمام است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: مردم در دو ماه اخیر به علت گرانی گوشت مرغ، به سمت مصرف گوشت قرمز گرایش پیدا کردند و این مطلب نیز مزید بر علت گرانی گوشت قرمز شد.

وی در مورد قاچاق دام از مرزهای غربی کشور، گفت: این موضوع چندان پراهمیت نیست و تأثیر چندانی بر قیمت‌ نداشته است.

ملکی با بیان اینکه هر کیلوگرم گوشت قرمز در سه هفته اخیر 3 هزار تومان افزایش قیمت داشته، بیان داشت: در دو سال گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی در مورد گوشت گوسفندی اتفاق نیفتاده بود، اما با عرضه بره‌های نو و دام‌های جدید در بازار قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه واردات گوشت قرمز امسال به حداقل ممکن رسید و بخش اعظم گوشت قرمز از تولیدات داخلی تأمین شده، گفت: هزینه تولید در 6 ماهه دوم سال برای تولید‌کنندگان به دلیل خرید نهاده‌های دامی و خوراک دام افزایش می‌یابد.

وی افزود: با آمدن فصل بهار و سرسبزی مراتع بخش اعظمی از تغذیه دام‌ها از طریق مراتع و طبیعت انجام می‌شود و این امر بر کاهش قیمت تمام شده گوشت قرمز مؤثر است.

 

 

 

 

 

فارس

(سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها