دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۸:۲۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۶۰۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تاخیر در شمارش آرا،اذهان بخش خصوصی را مشوش خواهد کرد

در حالی که به روز پایانی انتخابات اتاق بازرگانی رسیدیم، خبرهایی به گوش می رسد که شاید چندان به مذاق بخش خصوصی و اصحاب رسانه خوش نباشد.

درحالی که امسال، قرار است که شمارش آرای انتخابات اتاق بازرگانی به صورت الکترونیکی انجام شود، اما خبرهایی از اعلام نتایج با تاخیر پنج روز کاری برای نتایج اولیه به گوش می رسد.

این تاخیر پنج روزه اعلام نتایج، بسیاری از فعالان عرصه بخش خصوصی را با شائبه هایی دچار کرده است و اذهانشان را مشوش ساخته که به راستی دلیل این دیرکرد اعلام نتایج چیست.

این در حالی است که در دوره ششم، با همین سیستم رای گیری، نتایج یک ربع بعد از انتخابات اتاق بازرگانی در حضور خبرنگاران و اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اعلام شده است. حتی در دوره هفتم که نتایج آرا انتخابات اتاق بازرگانی به صورت دستی شمارش می شد، یک روز پس از انتخابات نیز نتایج اعلام می شد.

با این حال، بر اساس اظهارات مجتبی خسروتاج نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در انجمن نظارت بر انتخابات اتاق قرار است در روز ۲۳ اسفند ماه نتایج اولیه اعلام شود. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده، کاندیدها تا روز بیست و پنجم فرصت اعتراض داشته و قرار است تا بیست و هفتم اسفند ماه امسال به شکایات رسیدگی شود و در نهایت، روز بیست و هشتم هم نتایج نهایی اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری که به صورت دستی برگزار می شد و به لحاظ حجم شرکت کنندگان نیز به مراتب بسیار بیشتر از تعداد شرکت کنندگان انتخابات اتاق بازرگانی است، نهایتا یک یا دو روز بعد نتایج نهایی اعلام می شود. اما اینکه اتاق بازرگانی، برای حضور چند هزار نفر، آن هم در شرایطی که به صورت الکترونیکی انتخابات برگزار می شود، تاخیر ده روزه ای را در نظر گرفته است، جای بسی تامل دارد.

اتاق نیوز

(دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳) ۰۸:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها