شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۴
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۶۰۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

آفلاتوکسین در آجیل ایرانی مشاهده نشده است

رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: آفلاتوکسین یا کپک آجیل، نوعی قارچ است که در پسته، بادام و برخی تخمه‌ها دیده می‌شود که خوشبختانه کشور ما در زمینه‌ سلامت آجیل وضعیت مناسبی دارد.

رسول دیناروند ظهر در گردهمایی مسئولان و روسای آزمایشگاههای کنترل غذا و داروی کشور در بوشهربا بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کنترل و نظارت بر مواد غذایی در کشور شدت یافته است اظهار داشت: سلامت جامعه به ارائه غذای سالم و بهداشتی است که در این راستا وزارت بهداشت تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر ناسالم بودن آجیل و خشکبار در کشور بیان کرد: آفلاتوکسین یا کپک آجیل، نوعی قارچ است که در پسته، بادام و برخی تخمه‌ها دیده می‌شود که خوشبختانه کشور ما در زمینه‌ سلامت آجیل وضعیت مناسبی دارد.
رئیس سازمان غذا و داروی کشور با تاکید بر نگه‌داری آجیل در جای خشک افزود:  برای پیشگیری از بروز قارچ در آجیل مردم بهتر است که این خوارکی‌ها را در جاهای خشک و خنک نگه‌داری کنند.

دیناروند با تاکید بر پیشگیری از زیاده‌روی در مصرف شکلات شیرین تصریح کرد: از شکلات تلخ به‌جای شکلات شیرین استفاده شود ویا  اگر کسی به شکلات شیرین علاقه دارد در مصرف آن زیاده‌روی نکند.

 

 

 

 

 

 

تسنیم

(شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها