شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۶۰۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مشتقات نان‌ ایرانی در سفره کشورهای همسایه

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی گفت: با توجه به آزاد‌سازی قیمت آرد و منفعت‌های حاصله از آن، برنامه‌ریزی شده از ابتدای سال جدید مشتقات نان به کشور‌های همسایه صادر شود.

محسن لزومیان، با بیان اینکه سهمیه آرد نان‌های فانتزی و صنعتی که حدود 9 درصد سهمیه آرد استان تهران را به خود اختصاص داده است، به صورت کامل آزاد شده است، اظهار کرد: 11 درصد دیگر از سهمیه آرد دولتی استان تهران نیز باید در بخش سنتی حذف شود.

به گفته وی از سال آینده برای نان فانتزی و صنعتی از سوی اتحادیه قیمت پایه تعیین می‌شود اما در مرحله‌ آخر، قیمت نان فانتزی و صنعتی به صورت رقابتی و با توجه به تقاضای مشتری خواهد بود.

لزومیان با بیان این‌که قیمت تعیین شده توسط فروشنده باید از قیمت واحد اتحادیه پایین‌تر باشد، اظهار کرد: امسال افزایش قیمتی برای نان‌های فانتزی و صنعتی نخواهیم داشت و افزایش قیمت این محصول از سال آینده در نظر گرفته می‌شود.

وی در خصوص نان‌های سنتی نیز گفت: آن دسته از نانوایی‌هایی که آرد را به صورت آزاد دریافت می‌کنند، قیمت محصول‌شان براساس تقاضای مشتری تعیین می‌شود و به عبارت دیگر مشتری، معیار تعیین قیمت آزادپز‌هاست.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی آزاد‌سازی آرد را به نفع دولت و کارخانه‌ها عنوان و اظهار کرد: این امر موجب ارتقای صنعت و تولید می شود.

لزومیان با بیان این‌که در حوزه نان هیچگونه واردات و صادراتی صورت نمی‌گیرد، گفت: با توجه به این‌که نان محصولی با تاریخ مصرف کوتاه است، صادراتش به صرفه نیست.

 

 ایسنا

 

(شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها