پنج شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۶۰۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش برنامه‌های حمایتی دولت از صنعت چای

رئیس سازمان چای گفت: هرگز دولت محصول چای و صنعت این محصول را رها نمی کند، حتی برنامه های حمایتی بیشتری نسبت به گذشته دارد.

هیات اجرایی موسس در صندوق حمایت توسعه صنعت چای کشور با حضور کشاورزان چایکار شهرستانهای لاهیجان،سیاهکل و لنگرود تعیین شدند.

روز بهان، رئیس سازمان چای در این نشست به تشکیل صندوق سرمایه گذاری چای اشاره و اظهار کرد: این صندوق متعلق به چایکاران است. دولت ۴۹درصد سهام و بخش خصوصی ۵۱ درصد سهام این صندوق را دارد که از ۵۱ درصد۷۰ درصد متعلق به چایکاران است.

وی افزود: براساس اصل۴۴ قانون اساسی باید اقتصاد را به دست خود مردم سپرد و این به آن معنی نیست که دولت از حمایت خود دست بردارد. هرگز دولت این محصول و این صنعت را رها نمی کند حتی برنامه های حمایتی بیشتری نسبت به گذشته دارد.

صندوق حمایت از توسعه کشاورزی به کشاورزان تسهیلات پرداخت می کند

وی اشاره کرد: این صندوق متولی خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار نیست بلکه در راستای حمایت از کشاورزان تسهیلات به آنها پرداخت می کند و سازمان چای همچنان متولی خرید تضمینی برگ سبز چای است.

در ادامه علیزاده، قائم مقام صندوق سرمایه گذاری حمایت از توسعه کشاورزی گفت: بخش کشاورزی یک جایگاه کاملا غیردولتی است.

وی افزود: دولت یک امکانی در زمینه صندوق های تخصصی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را گذاشته است که اولین صندوق در استان همدان در سال ۸۳ با سرمایه ۵۲ میلیون تومانی با سهم ۲۵ میلیون تومان از سوی دولت و ۲۵ میلیون تومان هم از سوی کشاورزان و تولیدکنندگان راه اندازی شد که اکنون سرمایه اش به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین عبدالکریم رضوی، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری حمایت از توسعه کشاورزی گفت: در سطح کشور شش صندوق محصولی داریم که همه آنها از رشد چشمگیری برخوردارند.

وی گفت: تنها جائی که دولت در این ۸۹ صندوق سهم کشاورزان را بصورت کامل هم قدر سهم دولت و هم کشاورزان چایکار را پرداخت می کند همین صندوق سرمایه گذاری چای است.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳) ۱۴:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها