دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۵۹۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

نرخ فراورده های لبنی کاهش می یابد/مصوبه ای برای افزایش قیمت ها نداریم

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنایع لبنی کشور با تاکید براینکه مصوبه جدیدی برای افزایش قیمت فرآوردهای لبنی صادر نشده است، گفت: نرخ فرآورده های لبنی که توسط برخی کارخانجات به صورت خودسرانه افزایش یافته بود، به نرخ های قبلی بازگردانده خواهد شد.

محمدرضا اسماعیلی  افزود: متاسفانه صنایع لبنی هم اکنون در حال ضرردهی هستند بنابراین تعداد محدودی کارخانه برای جلوگیری از ضرر و زیان اقدام به افزایش قیمت برخی محصولات کرده اند که این موضوع مربوط به تمام کارخانجات لبنی نمی شود.

وی گفت: در حال حاضر با افزایش مجدد قیمت فرآورده های لبنی برخورد شده و کارخانجات پذیرفته اند که باید قیمت ها را کاهش دهند.

وی اظهار داشت: ما به دنبال افزایش مجدد نرخ محصولات لبنی نیستیم چرا که معتقدیم به هر میزان که قیمت فرآورده های لبنی افزایش می یابد، به دلیل پائین آمدن قدرت خرید مردم، سهم کارخانجات نیز به مراتب در بازار کم خواهد شد که این نیز به نفع صنایع لبنی نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد محدودی کارخانه که خود را وابسته به انجمن صنایع لبنی می دانستند اقدام به افزایش قیمت ها کردند که این اقدام آنان مورد تائید اتحادیه صنایع لبنی نیست.

وی تصریح کرد: البته به دلیل بالا بودن هزینه های تمام شده تولید و پرریسک بودن فعالیت صنایع لبنی، اکثر کارخانجات ما در حال ضرردهی و تعطیل شدن هستند که دولت باید راهکاری برای کمک به این صنعت بیندیشد چرا که ادامه این روند علاوه بر حذف برخی کارخانجات برای سلامت جامعه نیز خطرآفرین خواهد بود.

وی تاکید کرد: براین باور هستیم که اگر صنایع لبنی از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرد، باید قیمت فرآورده های لبنی کاهش یابد تا مردم قدرت خرید این محصولات را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته صنایع لبنی هر کیلوگرم شیرخام را به قیمت 1110 تومان خریداری می کردند که با افزایش نرخ مصوب شیرخام به 1440 تومان در سالجاری قرار شد نرخ فرآورده های لبنی نیز تا 30 درصد افزایش یابد اما به دلیل برخی ملاحظات مقرر شد شیرخام با قیمت 1250 تومان از دامداران خریداری و به ازای آن 15 درصد به نرخ فرآورده های لبنی اضافه شود.

وی گفت: درهمین راستا صنایع لبنی می توانستند نرخ محصولات خود را به تدریج تا پایان سالجاری 15 درصد افزایش دهند و این در حالیست که با افزایش قیمت شیر خام، صنایع نیز مبادرت به افزایش قیمت فرآورده های خود کردند چرا که 70 درصد قیمت هر فرآورده لبنی را شیر خام تشکیل می دهد.

به گزارش ایرنا، طی چند روز گذشته قیمت شیر و فرآورده های لبنی برای سومین بار در سالجاری توسط برخی کارخانه ها و برندهای معروف افزایش یافت و این درحالیست که مدیران اتحادیه دامداران ایران معتقدند؛ شیرخام طبق نرخ مصوب سالجاری یعنی 1440 تومان خریداری نمی شود و کماکان صنایع لبنی شیرخام را به قیمتی بین 1150 تا 1250 تومان از دامداران خریداری می کنند.

 

 

 

 

 

ایرنا

(دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها