یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۵۸۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

مارشمالوی بدون ژلاتین ساخته می‌شود

مدیرگروه فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با اشاره به همه گیر نبودن استفاده از محصولات قنادی که در ساختار آنها ژلاتین مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: نظر به جایگاه فرآورده‌های قنادی در سبد خانوار ساخت مارش مالوی بدون ژلاتین با تأکید بر استفاده از منابع بومی برای گسترش استفاده از این محصول در برنامه کاری محققان این مؤسسه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، دکتر سمیرا یگانه‌زاد با بیان اینکه بسیاری ازمسلمانان به دلیل تردید در حلیت ژلاتین موجود در فرآورده غذایی از خوردن آن امتناع می‌کنند،  اظهار کرد: طرح تحقیقاتی جدیدی در پژوهشکده بر مبنای جایگزینی ژلاتین با پروتئین و پلی ساکاریدهای بومی در محصولات قنادی در حال انجام است.

وی با اشاره به ارتباطات علمی گسترده بین‌المللی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی تصریح کرد: عنوان طرح تحقیقاتی یاد شده فرمولاسیون فرآورده‌های قنادی هوادهی شده تحت تأثیر بر هم کنش‌های پروتئین و پلی ساکارید است که با همکاری دانشگاه ساراتوف روسیه انجام می‌شود.

مدیرگروه فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی ادامه داد: از آنجایی که محصولات قنادی حدود 5 درصد از هزینه یک خانوار و 50 درصد صادرات صنایع غذایی را به خود اختصاص می‌دهند؛ تأمین فرآورده‌های این گروه بسیار مهم است.

یگانه‌زاد افزود: همچنین این صنعت در 10 سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و می توان از ظرفیت بالای گسترش و ایجاد تنوع بالا در محصولات با رویکرد استفاده از منابع بومی، ارز آوری و صادرات به سایر کشورها استفاده کرد.

وی جایگزینی محصولات گیاهی با حیوانی را یکی از روش های ارتقا سلامت محصولات غذایی عنوان کرد و متذکر شد : در تحقیقات در حال انجام در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی سعی بر این است فرمولاسیون‌های جدید بر پایه منابع گیاهی و بومی کشور با حفظ ویژگی‌های حسی مطلوب  تولید شود تا تمایل مصرف کنندگان به این محصولات کاهش پیدا نکند.
(یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها