سه شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۵۷۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ضرورت پرداخت یارانه به نان فانتزی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر ضرورت پرداخت یارانه به نان سنتی و فانتزی، گفت: با حذف یارانه نان قیمت قوت غالب مردم را افزایش یافته و رقابت پذیری برای تولید نان با کیفیت نیز از بین خواهد رفت.

رحمت الله نوروزی ، با تاکید بر ضرورت پرداخت یارانه به نان سنتی و فانتزی، گفت: نباید با حذف یارانه نان قیمت قوت غالب مردم را افزایش داد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید با افزایش یارانه به نان کمک رسان قشر ضعیف جامعه باشد، افزود: دهر نوع افزایش قیمتی در قوت غالب مردم قابل توجیه نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه عرضه آرد یارانه ای به نانوایی ها باید بدون وقفه انجام شود، گفت: دولت در پرداخت یارانه به نان نباید تفاوتی بین نان سنتی و فانتزی قائل شود.

وی ادامه داد: در صورت قطع یارانه نان فانتزی به طور حتم رقابت پذیری نانوایی ها از بین رفته و کیفیت محصول نهایی نیز دستخوش دگرگونی خواهد شد.

نوروزی با تاکید بر اینکه آزاد سازی نرخ نان به صلاح نیست، تصریح کرد: دولت باید حمایت های خود در این بخش را افزایش داده و با پرداخت یارانه به نان از رشد قیمت ها جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه فعالیت نانوایی های فانتزی در کنار سنتی به ایجاد رقابت برای تولید نان باکیفیت منجر شده و تنوع خرید را برای مردم ممکن می کند، گفت: دولت باید به یک میان به نانوایی های سنتی و فانتزی توجه داشته باشد چرا که هر دو در تلاش برای تهیه قوت غالب مردم هستند.

وی با بیان اینکه در صورت بی توجهی دولت به پرداخت یارانه برای نان به طور حتم شاهد افزایش قیمت آن برای مصرف کننده خواهیم بود، افزود: دولت باید با کمک به نانوایی ها به کاهش هزینه ها اقدام کرده و در نهایت به با این اقدام به مصرف کننده نهایی نیز کمک شایانی خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اینکه در زمینه تولید گندم در کشور مشکلی وجود ندارد نباید مشتقات آن نیز به بهانه های مختلف افزایش قیمت داشته باشند.

گفتنی است؛ چندی قبل اخباری مبنی بر حذف یارانه نان های فانتزی و رشد بیش از 20 درصدی قیمت آن ها در برخی از رسانه ها منتشر شده بود./

 

 

 

 

خانه ملت

(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها