دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۵۷۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

آغازخرید تضمینی گوجه فرنگی در استان بوشهر

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی خرید گوجه فرنگی با قیمت تضمینی هر کیلوگرم سه هزار ریال دراین استان از امروز آغاز شد.

محمد تقی منوچهری افزود: درروزهای اخیر به دلیل عرضه بیش از نیاز گوجه فرنگی در بازار کشور، کشاورزان استان بوشهر با افت شدید قیمت وحتی مشکل نبود مشتری روبرو شدند.

وی اضافه کرد: این مشکل طوری حاد شد که بسیاری از کشاورزان محصول تولیدی خود را به دلیل نداشتن خریدار رها کردند اما با پیگیری های صورت گرفته و موافقت و دستور وزیر جهاد کشاورزی با خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی استان بوشهر این مشکل برطرف شد.

منوچهری بیان کرد: امسال بیش از600 هزارتن گوجه فرنگی خارج ازفصل دراستان بوشهر تولید شد که بیشترین سطح کشت و تولید مربوط به شهرستان های دیر، دشتی و دشتستان است.

وی ادامه داد: تاکنون 510 هزارتن گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شده و کار برداشت به دلیل کم بارشی وخشکسالی تا نیمه اول فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تلاش می کنیم مراکز خرید گوجه فرنگی با نرخ تضمینی درهمه نقاط این استان که تولید محصول دارند فعال شوند تا کشاورزان بتوانند گوجه خود را با کمترین هزینه و با قیمت تضمینی به مراکز خرید سازمان جهاد کشاورزی استان تحویل دهند.

گوجه فرنگی خارج فصل دراواخر ماه مرداد دراستان بوشهر کشت و درماه دی برداشت محصول آغاز می شود.

امسال در ماه های آبان وآذر قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی به دلیل کمبود محصول در بازار کشور تا بیش از 50 هزار ریال نیز رسید.

اما با همزمانی برداشت این محصول در استان های دیگر و اشباع شدن بازار گوجه فرنگی در روزهای اخیر در بازار کشور و نبود صادرات قیمت و خریداران این محصول در استان بوشهر بشدت با افت روبرو شد.

 

 

 

 

 

ایرنا

(دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها