دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۵۶۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سیاست های غلط جهادکشاورزی ریشه گرانی مرغ

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سیاست های غلط جهادکشاورزی علت گرانی مرغ است،گفت: بهتر بود جهادکشاورزی به جای صادرات 55 هزارتن مرغ تولیدداخلی، به مناسبت ایام نوروز تخفیفاتی برای مردم قایل می شد تا مردم این ایام را با خیال آسوده بگذرانند.

 حبیب برومند داشقاپو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ادامه افزایش شدید قیت مرغ در روزهااخیر و درآستانه ایام نوروز،گفت: درحالی است که مسئولان مطلع اند ایام نوروز نزدیک است و مصرف مرغ در نوروز افزایش می یابد نباید 55 هزارتن مرغ به کشورهای دیگر صادر می شد.

نماینده مردم پارس آباد و پیله سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که هنوز نیاز داخلی تامین نشده و مردم در اوضاع نامطلوب اقتصادی مجبورند مرغ مورد نیاز خود را با قیمت بسیار گران تهیه کنند نباید جهاد کشاورزی اجازه صادرات چنین محصولی به خصوص در آستانه ایام نوروز را می داد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: مسئولان به جای اینکه با صادرات زمینه افزایش قیمت و گرانی مرغ را فراهم کنند بهتر بود به مناسبت ایام نوروز تخفیفاتی برای مردم قایل می شدند تا مردم این ایام را با خیال آسوده و خوشی بیشتر بگذرانند نه اینکه از الان دغدغه چگونگی تامین مرغ و سایر اقلام شب عید را داشته باشند.

برومند داشقاپو گفت: به اندازه کافی مرغ در داخل کشور تولید می شود اما سیاست های غلط جهادکشاورزی و صادرات این محصولات آن هم در آستانه ایام نوروز که مردم نیاز بیشتری به مرغ دارند باعث بروز این گرانی ها شده است.


این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: علاوه بر این برخی افراد سودجود به بهانه ایام عید نوروز و با توجه به اینکه مردم ناچار به تامین برخی کالاها در این دوران هستند از این شرایط سوء استفاده کرده و قیمت ها را تا چندین برابر افزایش می دهند لذا ضرورت دارد در ایام نوروز نظارت بیشتری در بازار وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر ضرورت تامین نیاز داخلی،خاطر نشان کرد: اگر 55 هزارتن از مرغ تولیدی کشور صادرنمی شد اکنون قیمت این محصول تا این حد گران نمی شد و زمینه گلایه و انتقاد و دلسردی مردم بوجود نمی آمد.

 

 

 

 

 

خانه ملت

(دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها