یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۵۶۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تامین میوه‌های شب عید/ نارنگی پاکستانی قاچاق است

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از مناسب بودن تولید و ذخائر انواع میوه‌ها برای شب عید امسال خبر داد و گفت: هیچ نگرانی برای تامین نیاز مردم وجود ندارد.

ابوالقاسم حسن‌پور ، اظهار کرد: در حال حاضر حدود چهار میلیون تن انواع مرکبات در کشور تولید شده است که بیش از یک میلیون و 950 هزار تن آن به پرتقال اختصاص دارد و از این جهت هیچ کمبودی برای شب عید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میزان ذخائر میوه‌های مورد نیاز برای شب عید در حیطه اختیارات سازمان تعاون روستایی است، افزود: میزان تولید انار حدود یک میلیون تن بوده و برای شب عید نیز موجود است.

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سالانه حدود 650 هزار تن نارنگی، 200 هزار تن کیوی، حدود یک میلیون تن انار و ... در کشور تولید می شود بنابراین برای ذخیره سازی و تامین انواع میوه های شب عید هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و به واردات نیازی نداریم.

حسن‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر علت و چگونگی واردات نارنگی پاکستانی به کشور اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای واردات هیچ میوه‌ای به غیر از موز مجوزی صادر نکرده است، بنابراین نارنگی پاکستانی جزو میوه‌های قاچاق محسوب می‌شود.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها