شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۳ / ۲۰:۰۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۵۶۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

مهمترین ویژگی‌ها برای حضور در اتاق بازرگانی آینده

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران به تشریح مهم‌ترین مولفه‌ها برای حضور در اتاق بازرگانی پرداخت و گفت: افرادی که در اداره بنگاه‌های خودشان ورشکست شده‌اند در اتاق بازرگانی هم نمی‌توانند کاری انجام دهند.

احمد پورفلاح امروز - شنبه - در نشستی اظهار کرد: پیشنهادی که ما در دوره پیشین انتخابات اتاق بازرگانی داشتیم این بود که اعضای هیات رییسه، رییس کمیسیون ها نشوند که این اقدام عملیاتی شد. اعتقاد دارم که هیات نمایندگان باید ترکیب شناور داشته باشند.

او به مهمترین شاخص‌ها برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: خوش نام بودن، داشتن سلامت اخلاقی و روانی، اخلاق حرفه‌ای مردم داری، مورد اعتماد بودن، داشتن وزن اقتصادی، رای آوری، تنوع و وزن تشکل‌ها از جمله این ویژیگی‌هاست. همچنین داشتن مهارت و تخصص در بنگاهداری برای حضور در اتاق بازرگانی از اهمیت برخوردار است. افرادی که در اداره بنگاه‌های خودشان ورشکست شده‌اند در اتاق هم نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ کسی که وارد اتاق می‌شود نباید از حضور خود برای کسب منفعت جناحی استفاده کند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دبیر کل اتاق بازرگانی تهران، طی 11 ماهه امسال بیش از 13 هزار و 400 کارت بازرگانی صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 11 هزار و 400 فقره افزایش دارد.

پورفلاح ادامه داد: با وجود اینکه در فضای کسب و کار با رکود مواجه بودیم، تعداد کارت‌های معتبر اتاق بازرگانی نسبت به چهار سال گذشته بیشتر شده است. اتاق بازرگانی مانند هر بخش دیگری کامل نبوده و ناخالصی‌هایی در آن وجود داشته است اما در اتاق همواره افرادی در هیات نمایندگان بودند که از منافع شخصی‌شان عبور کردند و در جهت پیشبرد اهداف اتاق بازرگانی حرکت کردند.

ابراهیم جمیلی، رییس شورای مشترک بازرگانان ایران و هند گفت: خدمت در اتاق بازرگانی تنها عضو هیات نمایندگان بودن نیست، می‌توان در موقعیت‌های مختلف در اتاق بازرگانی خدمت کرد.

وی عنوان کرد که اتاق بازرگانی آینده باید جلوی سونامی بانک‌ها را بگیرد تا تکلیف معوقات بانکی مشخص شود.

همچنین سید رضا نورانی، رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: هنوز خیلی از صنعتگران کنار ایستاده‌اند. ما باید سمت و سوی کسانی برویم که به اتاق بازرگانی وارد نشده‌اند، باید دنبال بازرگانان و صنعتگران برای عضویت در اتاق برویم تا اتاقی پویا داشته باشیم. اتاق بازرگانی تهران این ظرفیت را دارد که 50 – 60 هزار عضو داشته باشد.

 

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳) ۲۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها