شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۵۶۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اختصاص رتبه برتر کارخانجات خوراک دام و طیور کشور به آذربایجان‌غربی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی با تولید 50 هزار تن خوراک دام و طیور رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

«سیدفضل‌الله قریشی» افزود: استان رتبه اول در تولید عسل و رتبه سوم در تولید جوجه یکروزه را در کشور داراست و سال قبل رتبه‌های نخست نمونه‌های کشوری را در کارخانجات خوراک دام و طیور، کارخانجات جوجه‌کشی و مراکز جمع‌آوری شیر کسب کرده بود.

قریشی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی در ایجاد شرکت‌های دارای زنجیره تولیدگوشت مرغ پیش‌رو بوده و مقام اول را با تعداد 9 شرکت تأیید شده درکشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاحی در زیر بخش دام در دهه‌ی فجر امسال افزود: هم‌زمان با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی 14 طرح در زیر بخش تولیدات دامی شامل پرورش مرغ مادر گوشتی، گاوداری شیری صنعتی، دامداری کوچک روستایی، مرغ تخم‌گذار، پرورش اسب و گوساله‌پرواری در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

قریشی، صیانت از ذخایر ژنتیکی واصلاح نژاد دام و طیور، اصلاح ساختار مدیریتی واحدهای پرورشی، تأسیسات و تجهیزات دامداری‌ها و مرغداری‌ها، تلاش در حفظ و توسعه‌ی سرمایه‌گذاری‌های موجود در جهت ارتقاء بهره‌وری در بخش تولیدات دام و طیور، تلاش در جهت تغییر ترکیب جمعیت دام استان از کم تولید به دام‌های پر تولید، برنامه‌ریزی در تأمین خوراک مورد نیاز جمعیت دام و طیور از طریق منابع داخلی را از مهم‌ترین وظایف معاونت بهبود تولیدات دامی در استان برشمرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت و اصلاح ساختار فیزیکی و بهداشتی، در واحدهای مرغداری و دامداری بمنظور افزایش تولید و اقتصادی کردن آنها از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت دام و طیور استان با تولید میزان بالای محصولات دامی در کنار ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای بخش قابل توجهی از مردم استان در فرآیند توسعه استان نقش مهم و موثری را ایفا می‌کند.

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳) ۱۴:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها