جمعه / ۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۵۶۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

مصرف شیر در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی جایگاه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در حفظ سلامت جامعه را پراهمیت دانست و گفت: الگوی مصرف شیر در جامعه نیازمند بازنگری و فرهنگ سازی است. معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی جایگاه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در حفظ سلامت جامعه را پراهمیت دانست و گفت: الگوی مصرف شیر در جامعه نیازمند بازنگری و فرهنگ سازی است.

حسن رکنی افزود: متاسفانه به جای افزایش مصرف شیر و فرآورده های لبنی، مردم بیشتر به سمت مصرف مواد نشاسته ای گرایش دارند.

وی به میزان تولید شیر در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته ظرفیت تولید شیر کشور 260 هزار تن بود که اگر آن را تقسیم بر جمعیت کشور کنیم، مساوی با 114 تا 115 کیلوگرم به ازای هر نفر می شود که این سرانه تولید را معین می کند و به دنبال این هستیم که این سرانه افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: براساس استانداردهای تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، باید در یک دوره 10 ساله سرانه تولید شیر کشور به 160 کیلوگرم به ازای هر نفر برسد که سرعت حرکت ما به این سمت خوب است.



** یارانه شیر بدون واسطه به دامداران پرداخت می شود


معاون وزیر جهادکشاورزی در خصوص پرداخت یارانه، گفت: در چهار ماهه نخست سال گذشته یک نوبت یارانه شیر پرداخت و در سه ماهه نخست امسال نیز یک نوبت دیگر به یارانه شیر واریز شد و این بار شماره حساب را از دامدار گرفتیم تا پول را مستقیم به حساب خودش واریز کنیم، در حالی که در گذشته با واسطه یارانه به دامدار پرداخت می شد.

وی ادامه داد: از پنج میلیارد تومان یارانه ای که در حساب جهادکشاورزی است، یک میلیارد تومان آن به طور مستقیم به دامداران پرداخت شده و مابقی آن نیز به طور مستمر به حساب آنان واریز خواهد شد.

رکنی معتقد است؛ باید برای تامین حفظ سلامتی جامعه افزایش مصرف شیر و فرآورده های فرهنگ سازی و نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، این درحالیست که هم اکنون سرانه مصرف شیر در ایران حداکثر بین 80 تا 100 کیلوگرم برآورد شده به طوری که در کشورهای پیشرفته جهان سرانه مصرف شیر بین 250 تا 350 کیلوگرم است.

همچنین سالانه بیش از 8 میلیون تن شیر خام در کشور تولید می شود که بخشی عمده آن در اختیار صنایع لبنی و مابقی به خود مصرفی می رسد.

 

 

 

 

ایرنا

(جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها