چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۵۵۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

چهر‌ه‌های متفاوتی که کارت بازرگانی دارند +عکس

در حدود 12 هزار نفر در تهران کارت بازرگانی دارند که در میان آنها چهره‌های شناخته‌شده‌ای از میان بازیگران و فوتبالیست‌ها و سیاست‌مداران به چشم می‌خورد.

به گزارش صبحانه، ستاره‌ها و چهره‌های معروفی در سینما، ورزش و حتی سیاست هستند که تجارت هم می‌کنند. به عبارتی دلیل معروفیت و شغل اول آنها فعالیت‌هایی نظیر فوتبال بازی کردن و حضور در عرصه هنر و سیاست است اما به اتاق بازرگانی رفته‌اند و کارت بازرگانی خود را گرفته‌ و در حال حاضر تجارت هم می‌کنند.

اقتصاد نیوز نوشت: البته با جست‌وجویی کوچک در آمار دارندگان کارت بازرگانی به نظر می‌رسد فوتبالیست‌ها بیش از سایر افراد معروف به تجارت علاقه‌مند هستند. بازیگران و البته برخی از فعالان در سیاست و شورای شهر و حتی بازیگران قدیمی نیز کارت بازرگانی دارند و مشغول کار تجارت.

شاید شناخته‌شده ترین چهره‌های فوتبالی اما تاجر علی دایی و احمدرضا عابدزاده اند که هر دو کارت بازرگانی دارند و تجارت هم می کنند.

از دیگر چهره‌های فوتبالی شناخته شده که مشغول کار تجارت هم هستند می‌توان به محمد خاکپور، رضا مهدوی، افشین پیروانی و علیرضا منصوریان اشاره کرد.

البته علی فتح‌الله زاده، مدیر عامل سابق باشگاه استقلال هم از جمله چهره های فوتبالی است که به اتاق بازرگانی تهران رفته و کارت بازرگانی دریافت کرده‌است.

ورزشکاران دیگری نیز در عرصه تجارت فعالیت دارند؛ به طور مثال امیر رضا خادم کشتی‌گیر سابق  تیم ملی که سابقه عضویت در اتاق تهران دارد و کارت بازرگانی دریافت کرده و فعال اقتصادی است.

چهره‌های شناخته‌شده در سیاست هم تجارت می‌کنند. از جمله آنها فاطمه هاشمی بهرمانی دختر ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی است که کارت حقوقی دارد.جمیله کدیور، نماینده مردم تهران در مجلس ششم هم سابقه عضویت در اتاق دارد و روزگاری  کارت بازرگانی در جیب داشته است.

معصومه آباد، عضو شورای شهر دیگر چهره شناخته شده‌ای است که کارت بازرگانی و دستی بر تجارت دارد.

اما سیاست‌مدار اصول‌گرا که سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر تهران، مدیریت عاملی باشگاه استقلال تهران و ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران را دارد هم تجارت می‌کند و کارت بازگانی دارد. امیر رضا واعظ آشتیانی هم از اعضای اتاق بازرگانی تهران است.

اما فقط سیاست‌مداران و فوتبالیست‌ها نیستند که کارت بازرگانی دارند، بازیگرانی هم بودند که برای دریافت کارت بازرگانی خود به اتاق تهران رفته‌اند. از این جمله می‌توان به نام پوری بنایی بازیگر فیلم قیصر نیز اشاره کرد.

همچنین بهاره رهنما و همسرش پیمان قاسم‌خانی هم به اتاق بازرگانی مراجعه و متقاضی دریافت کارت بازرگانی بوده‌اند که شواهد گویای این است که این اتفاق نیفتاده و کارت به نام یکی از بستگان آنها صادر شده است.

شبنم نعمت‌زاده ،دختر محمرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت نیز از دارندگان کارت بازرگانی و فعالان تجاری در کشور است.
افرادی که نام بردیم در رشته خود مشهورند و این روزها که موسم انتخابات است،می توانند با حضور در اتاق تهران بر رونق انتخابات بیفزایند.آیا آنها خواهند آمد؟




(چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها