سه شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۵۵۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت گوشت مرغ در استان سمنان بیشتر از استان های همجوار است

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار سمنان با بیان اینکه قیمت عرضه گوشت مرغ در استان بیشتر از استان های همجوار است، بر نظارت جدی به بازار این فراورده از کشتار تا عرضه تاکید کرد.

مجتبی رضایی صبح سه شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان که با دستور کار تنظیم بازار گوشت مرغ، تامین و عرضه میوه شب عید و برگزاری نمایشگاه عرضه کالا در ساختمان معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری تشکیل شد، به نظارت جدی بر بازار گوشت مرغ از کشتار تا عرضه تاکید کرد و افزود: این نظارت در ماه پایانی سال با توجه به شرایط موجود و رفاه حال مصرف کنندگان باید بیشتر باشد و خروج گوشت مرغ مازاد از استان نیز تحت کنترل باشد.

وی با بیان اینکه قیمت عرضه گوشت مرغ در استان سمنان بیشتر از استان های همجوار است افزود: باید با تمهیدات لازم این قیمت همسان با میانگین قیمت استان های هم جوار باشد.

ایجاد کمیته های اجرایی تنظیم بازار در شهرستان های استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه گزارشی از آمار جوجه ریزی، میزان عرضه و قیمت مرغ زنده، میزان کشتار شده به صورت روزانه، مصرف استان و گوشت مرغ خارج  شده از استان در ماه جاری، قیمت مرغ برای مصرف کنندگان، مقایسه قیمت مرغ زنده با قیمت مصرف کننده، میزان مرغ منجمد توزیع شده در روزهای اخیر و اقدامات انجام شده از سوی کمیته اجرایی تنظیم بازار ارائه کرد.

سید حسن میر عماد افزود: ایجاد کمیته های اجرایی تنظیم بازار در شهرستان ها، استفاده از ظرفیت غرفه های عرضه مستقیم سازمان تعاون روستایی و شبکه توزیع صنف شهرستان ها  برای توزیع مرغ منجمد، تامین مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بدون محدودیت و تحویل با ارائه چک برای اولین محموله از شرکت با تخصیص روزانه حداقل پنج تن برای شهرستان های سمنان و شاهرود و یک تن برای سایر شهرستان ها، تاکید بر تامین مرغ گرم روزانه حداقل به میزان ۳۰ تن توسط کشتارگاه ها در استان ... از جمله اقدامات انجام شده طی ده روز اخیر برای تنظیم بازار گوشت مرغ بوده است.

در این جلسه مقرر شد با توجه به وجود مرغ منجمد به میزان کافی در استان و عرضه در سطح استان به مقدار مورد نیاز، قیمت مرغ گرم در استان نیز نباید بالاتر از میانگین استان های همجوار باشد و کمیته اجرایی تنظیم بازار متشکل از سازمان های جهادکشاورزی استان، صنعت - معدن و تجارت، اداره کل بازرسی استان و اتاق اصناف در طول اسفند ماه نظارت و دقت لازم از کشتار گاه تا میزان عرضه در حد نیاز و سپس خروج مرغ مازاد از استان را داشته باشند.

در این جلسه همچنین در خصوص میوه شب عید و نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی، بعد از بحث و تبادل نظر تصمیم گیری شد.

 

 

 

 

 

مهر

(سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها