دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۵۵۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

برگزاری سومین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عراق

سومین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عراق از تاریخ 19 بهمن‌ماه سال‌جاری به مدت 4 روز در عراق با مسولیت سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، سومین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور با حضور «ولی‌الله افخمی‌راد» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سفیر ایران در عراق «حسن دانایی‌فر» و «بختیار» معاون وزیر آبیاری عراق افتتاح شد.
به گفته مقامات حاضر در این اجلاس هدف اصلی برگزاری نشست مذکور، فراهم نمودن مقدمات و هماهنگی‌های مربوط به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک و اجلاس عالی بین دو کشور در اواخر بهمن‌ماه در بغداد است.
گفتنی است در این نشست پیش‌نویس اسناد اجلاس بهمن شامل: سند اصلی سومین اجلاس کمیسیون مشترک، یادداشت تفاهم همکاری‌های تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی –جاده‌ای، بهداشت دامی و دامپزشکی و قرنطینه گیاهی مورد مذاکره قرار گرفته و پیش‌نویس آن به تصویب طرفین رسید.
از دیگر اسناد مورد توافق اولیه در این نشست، یادداشت‌تفاهم‌های گردشگری- نمایشگاهی، استاندارد و رسانه بود که مقرر گردید اسناد یاد شده در سفر معاون اول رئیس جمهور ایران به عراق در اجلاس اواخر بهمن‌ماه به امضای مقامات دو کشور برسد.
(دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳) ۱۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها