دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۵۴۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

طرح 18 میلیاردی وزارت بهداشت برای شناسایی تقلبات غذایی

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، مهمترین برنامه های حوزه غذا و دارو در سال 94 را تشریح کرد.

دکتر رسول دیناروند در توضیح برنامه ریزی های سازمان غذا و دارو برای سال آینده در راستای ادامه طرح تحول سلامت در حوزه غذا و دارو، گفت: مهمترین کاری که سال آینده خواهیم داشت بحث پورتال سازمان غذا و دارو یا همان سامانه رد و رهگیری دارو است. این سامانه در تمام حوزه های غذا و دارو کاربرد جدی خواهد داشت و لازم است در سال 94 اجرایی شود.

وی اظهار داشت: راه اندازی این پورتال از امسال آغاز شده و در حال پیگیری است که امیدواریم تا قبل از پایان سال این پورتال اجرایی شود. هر چند کار سختی است اما در صورت اجرایی شدن آن، تمام فرآیندها به صورت الکترونیکی و شفاف انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه مشتریان نخواهد بود. چرا که این امر خود می تواند منشأ تخلف و فساد باشد، البته ممکن است عملیاتی شدن تمام بخش های این پورتال دو تا سه سال زمان ببرد.

دیناروند درباره برنامه های نظارتی سازمان غذا و دارو در سال 94 نیز اظهار داشت: برنامه های نظارتی ما طبق قانون همیشه انجام می شود، اما باید از ابزارهای نوین و مدرن برای توسعه نظارت ها استفاده کنیم. برای مثال ما طرحی داریم که در حوزه شناسایی آلاینده ها و تقلبات در حوزه غذا است و تقریبا 18 میلیارد تومان برای این کار هزینه خواهیم کرد تا آزمایشگاه مرجع در تهران و آزمایشگاه های قطب در 10 استان دیگر را تقویت کنیم و از این طریق بتوانیم سرعت شناسایی آلاینده ها و سموم را افزایش دهیم. این کاری است که انجام می شود و امسال آغاز شده و سال آینده به نتیجه می رسد.

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت ها به منظور کنترل و برخورد با قاچاق و تقلب، گفت: در مبارزه با قاچاق و تقلب در حوزه غذا و دارو نیز نظارت های ما در سال آینده بسیار جدی تر خواهد شد.

 

 

 

 

مهر

(دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳) ۱۳:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها