یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۵۳۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تاکید بر ضرورت تنظیم بازار شب عید/میوه عید تنها با تولیدات داخلی تامین می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر ضرورت تنظیم بازار میوه شب عید، گفت: خرید و ذخیره‌سازی میوه از تولیدکنندگان داخلی تنها راه ایجاد ثبات در بازار و همچنین حذف واسطه‌ها است.

شمس‌اله شریعت‌نژاد  با تاکید بر ضرورت ثبات بازار میوه برای شب عید، گفت: هیچ کمبودی برای میوه شب عید وجود ندارد و هر نوع افزایش قیمتی در این حوزه نتیجه اوج‌گیری فعالیت واسطه‌ها و دلالان است.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید با خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان اقدام کند، افزود: متاسفانه در حال حاضر نبود نظارت بر بازار محصولات کشاورزی، سود نهایی را به جیب واسطه‌ها واریز کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ذخیره‌سازی میوه شب عید به خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: دولت باید با در نظر گرفتن قیمتی مناسب جهت خرید محصولات کشاورزان علاوه بر ایجاد انگیزه برای تولید در آن‌ها به ثبات قیمت‌ها در بازار مصرف نیز کمک کند.

وی ادامه داد: بازار مصرف بیش از هر چیزی در حال حاضر دستخوش بی‌نظارتی و ضعف آن بوده که اجازه جولان دلالان برای قیمت‌گذاری‌ها را فراهم کرده است.

شریعت نژاد با بیان اینکه هیچ نوع وارداتی برای تامین بازار شب عید صورت نخواهد گرفت، تصریح کرد: بی‌توجهی به تولید داخل و واردات تاکنون بسیاری از تولیدکنندگان را به آستانه ورشکستگی کشانده از این رو دولت باید به جدی جلوی واردات حتی کمترین میزان میوه را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون بهترین زمان برای خرید محصولات کشاورزان و ذخیره‌ آن‌ها جهت تزریق به بازار شب عید است، گفت: در صورتی که دولت با نرخ مناسب نسبت به خرید محصولات اقدام کند به طور حتم شاهد سود کلان سودجویان و متضرر شدن تولیدکنندگان نخواهیم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تنظیم بازار میوه شب عید نیازمند خرید و ذخیره سازی تولیدات داخلی از سوی مسئولان است.

 

 

 

 

 

خانه ملت

(یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها