شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۰
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۵۳۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

ورود فرآورده‌های غذایی پُر نمک به کشور ممنوع

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: کارخانه‌ها ملزم شدند استفاده از نمک در تولید محصولات خود را به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند و از ورود فرآورده‌های غذایی پُر نمک به کشور جلوگیری شود.

سهیل اسکندری معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: برنامه‌های این اداره کل برای مصرف نمک در سبد غذایی مردم 2 محور اصلی دارد که شامل یُد دار کردن نمک و کاهش مصرف نمک است.
اسکندری با اشاره به همکاری سازمان غذا و دارو و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغ بخشنامه ای به کارخانه‌های تولید مواد غذایی عنوان کرد: بر اساس این بخشنامه کارخانه‌ها ملزم شدند استفاده از نمک در تولید محصولات خود را به میزان 10 درصد کاهش دهند و از ورود فرآورده‌های غذایی پُر نمک به کشور جلوگیری شود.
معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: همچنین بر اساس دستور سازمان غذا و دارو این کارخانه‌ها باید خلوص نمک مورد استفاده خود را از طریق سیستم مربوطه کنترل کنند.

اسکندری در پایان با بیان اینکه معاونت غذا و دارو ی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به عنوان قطب کارگروه نمک انتخاب شده است. خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌هایی که از طریق معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد اگر تمام اطلاعات گردآوری شده؛ عدم انطباقی وجود داشته باشد در این کارگروه جمع بندی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

 

 

 

تسنیم

(شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها