شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۱
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۵۳۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

روند افزایش سطح زیر کشت زعفران نگران کننده است

منوچهری گفت: روند افزایش سطح زیر کشت زعفران به استان‌های غرب و شمال کشور نگران کننده بوده و نیازمند بازنگری وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه است.

فرشید منوچهری دبیر شورای ملی زعفران در خصوص روند افزایش سطح زیر کشت زعفران اظهار داشت:  وزارت جهاد کشاورزی تا به امروز برنامه‌ای برای متوقف کردن افزایش این محصول نداشته و اگر این روند ادامه پیدا کند سایر تولید محصولات کشاورزی مغفول خواهد ماند.

وی در خصوص وضعیت تولید این محصول و قیمت آن در بازارهای داخلی و جهانی تصریح کرد: تغییری در قیمت این محصول در بازار داخلی رخ نداده و فقط سطح زیر کشت کاهش داشته و میزان صادرات نیز شش ماهه‌ی اول سال جاری 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 دبیر شورای ملی زعفران با انتقاد از این که میزان تولید افزایش سطح نیازمند بازنگری است اضافه کرد: اگر این مساله مدیریت نشود قیمت این محصول دربازارهای جهانی کاهش شدید پیدا خواهد کرد و محصول روی دست کشاورزان تولید کندگان عمده خواهد ماند.

وی در پایان یاد آور شد: جلسه‌ای با معاونت وزیر جهاد کشاورزی در خصوص آخرین نشست زعفران و مدیریت کشت آن در کشور و سایر مسائل دیگر در هفته اخیر خواهیم داشت.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها