چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۵۳۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اظهارات رییس سازمان امور مالیاتی فاقد وجاهت قانونی است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به سخنان اخیر رییس سازمان امور مالیاتی کشور، مبنی بر اینکه درصورت عدم پرداخت مالیات از سوی شرکت های دارای کارت بازرگانی، این مالیات از اتاق بازرگانی اخذ خواهد شد، گفت: اظهارات رییس سازمان امورمالیاتی فاقد وجاهت قانونی است.

پرویز حسابی با بیان اینکه این سخنان از منطق لازم برخوردار نیست، اظهار داشت: این سخنان مانند این است که اگر فردی با خودروی خود دچار تصادف شود، زیان دیده از راهنمایی و رانندگی که برای راننده گواهینامه صادر نموده، خسارت مطالبه نماید.

وی همچنین دولتی بودن اقتصاد ایران را مهم ترین آفت برای سیستم اقتصادی کشور برشمرد و با بیان اینکه، یکی از دلایل وضعیت فعلی اقتصادی، برداشت های نادرست از خصوصی سازی است، افزود: به طور حتم از این بابت هزینه های زیادی به کشور وارد شد.

حسابی با بیان آنکه حضور شبه دولتی ها در اقتصاد کشور بیشترین آسیب را به منافع ملی می رساند، خاطرنشان ساخت: به دلیل عدم کنترل بر فعالیت شبه دولتی ها در بسیاری موارد عملکرد سیستم اقتصادی در کشور با مشکلاتی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه، تعاونی خود یک نوع شرکت است مانند شرکت های با مسوولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت های سهامی عام وخاص که تابع قانون تجارت است، ایجاد وزارتخانه و سازمان های مختلف و موازی به عنوان شرکت تعاونی را خارج از اصول تئوری های اقتصادی دانست و گفت: این مسئله هزینه های زیادی را در این مدت بر دولت تحمیل کرده است.

نایب رییس اول کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق تهران همچنین یکی از مشکلات فعلی اقتصاد کشور را در حوزه مالیاتی دانست و گفت: بعنوان مثال در بخشی از حوزه مالیات، باید شرایط تغییرنام «مالیات بر ارزش افزوده» مانند سایر کشورهای پیشرفته به «مالیات بر مصرف»تغییر کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر شرایط باید به گونه ای تغییر کند تا مودی مالیاتی از نحوه محاسبه مالیات خود مطلع و در واقع برگه یا فرم گزارش ممیز مالیاتی در اختیار وی قرار بگیرد که در صورت وقوع چنین امری از بسیاری رای های نادرست در هیات های حل اختلاف جلوگیری خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران و آلمان یادآور شد: برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده باید کشورهای صنعتی و موفق در این زمینه الگو قرار گیرند و سلیقه ای برخورد شود.

وی با انتقاد از نحوه انتخاب رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق، گفت: علاوه بر اینکه این انتخاب دیرهنگام صورت گرفته، نوعی انتصاب از سوی وزیر صنعت محسوب می شود که این انتصاب جای سوال دارد زیرا مطابق قانون نیست.

حسابی با بیان اینکه، طبق قانون رییس انجمن نظارت برانتخابات باید توسط یک هیات 5 نفره انتخاب که این هیات 5 نفره مشتمل بر 4 نفر از فعالان اقتصادی است که حقوق بگیر اتاق نباشند و از طرف رییس اتاق ایران معرفی می شوند، افزود: یک نفر نیز با معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین یک نفر از هیات پنج نفره از میان خود به عنوان رییس انجمن نظارت و یک نفر را نیز به عنوان منشی انتخاب می کنند.

 

 

 

 ستاد خبری ائتلاف بزرگ فعالان اقتصادی،

(چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳) ۱۴:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها