یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۵۱۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران؛

ورود سم به آب های زیر زمینی مازندران را قویا تکذیب می کنم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شایعاتی در شبکه های مجازی مبنی بر ورود سم های کشاورزی به آب های زیر زمینی مازندران بیان داشت: ورود سم به آب های زیر زمینی مازندران را قویا تکذیب می کنم.

 دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استقلال کشاورزی را پیش زمینه استقلال سیاسی دانست و گفت: به سالگرد حضورمان در استان نزدیک می شویم و شک نداریم که وضعیت نسبت به گذشنه بهتر است.

به گزارش فودنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال با رشد 45 درصدی اعتبارات استان این رقم را به 380 میلیارد ریال رسانده ایم گفت:  برخلاف سال گذشته که نهایتا 40 تا 50 درصد تخصیص داشتیم، امسال در 10 ماهه ای که پشت سرگذاشتیم 70 درصد تخصیص منابع داشته ایم.

وی افزود: اعتبارات ملی 190 میلیارد ریالی پارسال را هم به 500 میلیارد ریال رسانده ایم.

وی با بیان اینکه 88 طرح در دهه فجر بهره برداری می شود افزود: سه طرح شاخص را برای حضور وزیر در آینده ای نزدیک جدا کرده ایم.

حیدرپور گفت: در یک خبر بسیار خوب طرح 6 هزار هکتاری میانکاله بهشهر که 23 سال پیش برای احیا در اختیار بانک زمین قرار گرفته بود و به دلیل مشکلات اجتماعی و حقوق اجرا نمی شد در دستور کار قرار گرفت وبا اعتبار 1200 میلیارد ریالی بانک کشاورزی احیا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: توسعه 10 هزار هکتار ازاراضی شیبدار و تامین آب آن در حال انجام است که  امسال 150 میلیارد ریال آن تصویب شد واین طرحی است که هر ساله 150 میلیارد ریال اعتبار می گیرد.

وی گفت: 30 هزار تن پرتغال استان خریداری شده است و تحویل آن نیز به استان ها آغاز شده،همچنین پرتغال با نرخ 2500 تومان خریداری شده و 50 درصد آن نقدی و مابقی 25 درصد زمان تحویل و 25 درصد دیگر تا شب عید تامین می شود.

وی سپس به تغییر کاربری اراضی در استان اشاره کرد و گفت: از سال 74 تا 91 تنها 207 مورد حکم قلع و قمع اجرا شده ولی ما در این مدت اخیر و در 9 ماهه جاری 106 مورد قلع و قمع داشته ایم .

حیدرپور گفت: امروز 283 نفر که همگی مدرک مرتبط کشاورزی دارند و جذب سازمان شده اند به عنوان بازرس مستقر در دهستان ها کار خود را آغاز می کنند. که این استخدام نیز در راستای مصوبه سال 90 دولت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: طبق مصوبه موکد دولت برای سه سال تسهیلات سررسید خسارت دیدگان استمهال شده است ولی برخی بانک ها آن را رعایت نمی کنند و سنگ جلوی پای کشاورزان آسیب دیده می گذارند که ما خواهش می کنیم این رویه را تغییر دهند چون قول دولت قول است و اگر اعلام کرده که تضمین می کند، حتما بازپرداخت را تضمین می کند.

وی افزود: مجموع خسارت ها 800 میلیارد ریال بوده که تا به حال 123 میلیارد تسهیلات داده شده است.

حیدرپور در پایان با تکذیب شدید ورود 3 هزار تن سم به آب های زیرزمینی گفت: حرف وایبر و فیس بوک را گوش نکنید و ما، هم این مسئله و هم واکس میوه را تکذیب می کنیم چون سازمان غذا و دارو به ما اطمینان داده است.همچنین مسئولیت قیمت مواد غذایی در مغازه ها به عهده ما نیست و ما مسئول اشتغال در استان نیستیم بلکه می توانیم زمینه را برای افزایش شغل فراهم کنیم و در این راه همه مسئولیت دارند و ایجاد اشتغال کاری جمعی است.

(یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳) ۱۳:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها