جمعه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۵۱۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

برای نخستین بار چربی خوراکی دام در اصفهان تولید شد

تولیدکننده برتر استان اصفهان گفت: با فرآوری چربی‌های دامی برای نخستین بار در ایران موفق شدیم چربی خوراکی دام و طیور را به جای واردات خارجی این محصول تولید و جایگزین کنیم.

«سعید اعلایی» در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی استان اصفهان اظهار کرد: کار شرکت خرید چربی از کشتارگاه‌های دام و طیور و استفاده در صنایع صابون‌سازی، گریس و لوازم آرایشی بهداشتی بود اما هم‌اکنون مصارف دو مورد نخست منحل شده است و شرکت موفق به تولید چربی خوراکی برای دام و طیور شده است.

وی با اشاره به نوآوری در استفاده از این نوع چربی‌ها، افزود: در حال حاضر با فرآوری این چربی توانستیم آن را وارد چرخه‌ی خوراک طیور کنیم، چون بازار هدف این محصولات مرغداری‌ها هستند.

این تولیدکننده‌ی برتر استان اصفهان با بیان اینکه از این محصول در مهرماه سال گذشته با حضور رئیس اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان رونمایی شد، تصریح کرد: این محصول به‌عنوان چربی مخصوص خوراک طیور به‌جای روغن خوارکی مانند سویا مورد استفاده قرار می‌گیرد که با هزینه‌ی ارزی زیاد وارد کشور و برای استفاده انسان تصفیه می‌شود، اما برای خوراک طیور استفاده می‌شود.

اعلایی ادامه داد: این محصول که توسط شرکت اعلا روغن سپاهان تولید می‌شود، جایگزین این واردات شده و از سازمان دامپزشکی استان نیز مجوز دریافت کرده است. این شرکت هم‌اکنون با ظرفیت تولید ۳۰ تن در روز فعالیت می‌کند، اما ظرفیت تولیدی بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه از نظر علمی سلامت این روغن مورد تأیید است، ادامه داد: دامپزشکی استان کیفیت این محصول را تأیید کرده است، اما هنوز نتوانستیم واحدهای دولتی را مجاب به استفاده از این روغن کنیم و آنها ترجیح می‌دهند هم‌چنان از روغن‌های خوراک انسان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت اعلا روغن سپاهان افزود: تفاوت قیمت یک هزار تومانی برای هر کیلو از روغن‌های خارجی و داخلی مورد استفاده برای طیور وجود دارد، اما با این وجود تنها واحدهای خصوصی از این محصول استقبال کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: رایزنی برای صادرات این محصولات انجام شده و کشورهای ارمنستان، تاجیکستان و عراق بازارهای هدف هستند و دامپزشکی استان نیز در راستای این امر از ما حمایت های لازم را داشته است.

ایسنا

(جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳) ۱۴:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها