سه شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۵۰۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

بذر گندم آبی اردبیل به هشت استان ارسال شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری بذر گندم آبی استان به هشت استان دیگر ارسال شد.

اصغر پرتوی  با بیان اینکه اردبیل پایولت تولید بذر کشور است، تصریح کرد: در سال های گذشته هم بذر گندم آبی و هم دیمی به تمام استان ها ارسال می شد.

وی افزود: امسال با تجربه خشکسالی فقط توانستیم ۱۲۰ تن بذر گندم آبی را به هشت استان ارسال کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با اذعان به خرید تضمینی بذر گندم و برخی تولیدات دیگر ادامه داد: با خرید تضمینی در واقع هم توقع کشاورز از بازار تامین شده و هم توانستیم زمینه صادرات برخی تولیدات را فراهم کنیم.

به گفته پرتوی در سال زراعی جاری کل تولیدات گندم، کلزا، گلرنگ و تمامی دانه های روغنی با نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با تاکید به خرید ذرت و چغندر بذری اضافه کرد: هزینه کامل به کشاورزان پرداخت شده و در این خصوص بدهی به کشاورزان نداریم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان معتقد است خرید تضمینی می تواند زمینه بازارسازی و بازاریابی محصولات کشاورزی را فراهم کند.

پرتوی با ذکر مثالی به گوجه فرنگی اشاره کرد که با تزریق سه میلیارد ریال به تعاونی های روستایی گوجه فرنگی مشگین شهر و پارس آباد که در مزرعه هزار و ۵۰۰ ریال در کیلو فروخته می شد به قیمت سه هزار ریال خریداری شود.

وی افزود: در این محصول به خصوص نه تنها کشاورز تولیدات خود را به فروش رساند بلکه با کارخانه تولید رب قرارداد بستیم و زمینه تامین مواد اولیه این کارخانه ها نیز فراهم شد.

مهر

(سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها