دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۵۰۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

از مصرف غذاهای سرخ شده بپرهیزید

کارشناس تغذیه‌ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر طبخ صحیح غذاها و پرهیز از مصرف فراوان غذاهای سرخ شده و کاهش مصرف غذاهای پرچرب و شور تأکید کرد.

«مهدیه‌السادات حاجی‌میرزاده» در آستانه‌ی هفته پویش ملی مبارزه با سرطان از 8 تا 15 بهمن‌ماه، با اشاره به ارتباط مصرف رژیم‌های پرچرب با سرطان، اظهار کرد: دریافت مقادیر زیادی چربی(گوشت قرمز، تخم مرغ، محصولات لبنی با مقادیر فراوان چربی و کلسترول) موجب افزایش احتمال خطر سرطان روده، پستان و کلیه می‌‏‏شود.

وی با بیان این‌که دریافت زیاد چربی به‌ویژه در زنان یائسه احتمال بروز سرطان پستان را افزایش می‌‏‏دهد، تصریح کرد: مصرف روغن زیتون خطر بروز بسیاری از سرطان‌‏‏ها به خصوص سرطان پستان را کاهش می‌‏‏دهد.

حاجی‌میرزاده با اشاره به روش‏‌‏های تغذیه‌ای بمنظور پیشگیری از سرطان، تصریح کرد: افزایش مصرف روزانه میوه‌‏‏ها و سبزی‌‏‏ها در برنامه‌ی غذایی روزانه(حداقل پنج بار در روز) و انتخاب میوه‎‎ها و سبزی‌‏‏های رنگی(سبز تیره و نارنجی) از جمله این روش‏‌‏ها است.

وی با تأکید بر مصرف میوه‎‎ها و سبزی‎‎ها همراه با غذا یا به‌عنوان میان وعده، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف غذاهای پرچرب مانند کره، لبنیات پرچرب، کله پاچه، گوشت‌های قرمز، روغن جامد و سس مایونز، کاهش مصرف گوشت‎‎های فرآیندی مانند سوسیس و کالباس به‌علت ترکیبات نیتراتی که به‌عنوان نگهدارنده و رنگ‌دهنده به آن اضافه می‌‏‏شوند، از جمله روش‎‎های پیشگیری از سرطان است.

این کارشناس تغذیه بر طبخ صحیح غذاها و پرهیز از مصرف زیاد غذاهای سرخ شده، کاهش مصرف غذاهای شور به‌علت نقش آن در سرطان معده و استفاده از نان‌‏‏های تهیه شده از دانه کامل و غلات سبوس‎‎دار تأکید کرد.

 

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها