چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۴۸۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

جهادکشاورزی برای تولید نهاده‌های دامی تحت فشار است

معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ازسوی دوستداران محیط زیست و بهداشت تحت فشار هستیم، گفت:تولیدکنندگان نهاده‌ دامی که دارای برگ سبز تولیداند می‌توانند از برخی حمایت ها بهره مند شوند.

عباس کشاورز شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی، نهاده‌ها، محصولات و خدمات وابسته با بیان اینکه بذر، ‌کود و سموم در رأس نهاده‌های کشاورزی قرار دارند، اظهار داشت: ‌تولید تمام این نهاده‌ها در ایران با توجه به تکنولوژی‌های روز دنیا و نزدیک به استانداردهای جهانی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت کود و بذر و سموم در کشاورزی به اندازه امنیت غذایی است،‌ افزود: ایجاد انقلاب سبز در بسیاری از کشورها که منجر به از بین رفتن بحران گرسنگی مفرط شده است با توجه به تقویت این سه عنصر صورت گرفته است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در تولید بذر با پدیده زنده و با مسایلی پیچیده ژنتیکی روبرو هستیم، ‌ادامه داد: از این رو در حال حاضر تولید ژنتیک بذر مناسب یکی از افتخارات ملت‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور ایران روند تولید بذر از موقعیت مناسبی برخوردار است، افزود: اما باید توجه داشته باشیم که هنوز روند تولید بذر در ایران تا فاصله انتظار و استانداردهای جهانی فاصله دارد.

کشاورز با تاکید بر اینکه بر اساس نظریات علمی و کارشناسانه بذر مناسب می‌تواند در تولید محصولات کشاورزی ۵۰ درصد افزایش بهره‌وری را داشته باشد، اظهار داشت: این در حالی است که در کشور ایران هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه عناصر مغذی نیز در بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی نقش بسزایی دارد، ادامه داد: این امر برای دوستداران محیط زیست نیز بسیار قابل توجه است و این گروه توجه ویژه‌ای به این بخش دارند.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مواد کنترل کننده عوامل خسارت زا از دیگر عوامل تاثیرگذار در تولید محصول کشاورزی مناسب هستند،‌ اظهار داشت: این مواد می‌تواند در افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تاثیر مستقیم داشته باشند.

سموم کشاورزی موجود جوابگوی نیاز کشور نیست

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های تولید سموم کشاورزی در بخش دولتی در حال حاضر جوابگوی نیاز کشور نیست، افزود: سموم وارد شده از کشورهای خارجی نیز از کیفیت مناسب برخوردار نیستند و از این رو ضروری است که بخش خصوصی در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

کشاورز افزایش تنوع و اختلاف فاحش قیمت سموم در کشور چالش این بخش است، ادامه داد: در این راستا باید به منظور ارتقای وضعیت تولید سموم کشاورزی از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره ببریم و از این رو باید رقابت سالم بین تولید کنندگان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مسئولان تصمیم قاطع و جدی در راستای ارتقای اساسی تولیدات کشاورزی دارند، افزود: بر این اساس آئین نامه‌هایی تدوین شده است که تولید محصولات و نهاده‌های کشاورزی باید بر اساس آن صورت گیرد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر ما از سوی دوستداران محیط زیست و بهداشت و سلامت جامعه به شدت تحت فشار هستیم، ادامه داد: در این راستا تمام تولید کنندگان نهاده‌های دامی که دارای برگ سبز تولید باشند می‌توانند از حمایت‌های شبکه شرکت حمایتی خدمات کشاورزی بهره مند شوند.

باب تعامل برای ارتقای کیفیت نهاده‌های کشاورزی باز است

وی با بیان اینکه باب مفاهمه، تعامل و مذاکره از سوی دولت با تولید کنندگان نهاده‌های کشاورزی فقط در صورت ارتقای تولیدات امکان پذیر خواهد بود، افزود: اجباری کردن استانداردهای نهاده‌های دامی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

کشاورز با بیان اینکه مبارزه با قاچاق سموم در اختیار وزارتخانه نیست، گفت: وزارتخانه وظیفه ضبط و مبارزه با قاچاق را ندارد و قانونی در این مورد در اختیار ندارد بلکه ما وظیفه ثبت سم و اجازه رسمی واردات داریم.

وی با تاکید بر اینکه  دولت بنایی بر محدود کردن بخش خصوصی در زمینه کشاورزی ندارد، ادامه داد: از هرگونه فعالیت و ورود بخش‌های خصوصی در این عرصه استقبال کرده و با آغوش باز پذیرا است.

 

 

 

 

مهر

(چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها