سه شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۴۸۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه 2000 تن مرغ در بورس کالا و انتقاد مرغداران

در حالی که شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه 2000 تن مرغ منجمد در بورس کالای محصولات کشاورزی با قیمت‌های 5500 تومان و کمتر کرده است، مرغداران آن را باعث کاهش قیمت مرغ در بازار و زیان تولیدکنندگان می‌دانند.

شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که 2000 تن مرغ منجمدی را که پیش از این تولید‌کنندگان خریداری کرده در بورس کالای محصولات کشاورزی عرضه می‌کند که البته تاکنون بخشی از آن به فروش رفته است.

این اقدام باعث نگرانی مرغداران و انتقاد آنها به وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام شده است؛ به گونه‌ای که محمد یوسفی، رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: سه نرخ برای عرضه گوشت مرغ منجمد براساس تاریخ انقضاء در بورس کالای محصولات کشاورزی تعیین شده است. هر کیلوگرم مرغ منجمد با تاریخ مصرف یک تا سه ماه 4900 تومان، سه تا شش ماه 5200 تومان و شش تا هشت ماه 5500 تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

وزارت کشاورزی عامل کاهش قیمت مرغ
وی افزود: وقتی وزارت جهاد کشاورزی که معتقد است باید قیمت گوشت مرغ در بازار به کمتر از 6500 تومان نرسد تا تولید‌کنندگان متضرر نشوند چرا از طریق شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه این محصول به قیمت 5500 تومان و کمتر از آن شده است که در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت بازار تحت تاثیر قرار نگیرد.

کاهش قیمت مرغ به کمتر از کیلویی 5000 تومان
یوسفی گفت: طی هفته گذشته قیمت گوشت مرغ در میدان بهمن و دیگر مراکز عمده‌فروشی به کیلویی 5000 تومان و کمتر از آن رسیده است.

رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور تاکید کرد: دولت نمی‌تواند با خرید گوشت مرغ از تولید‌کنندگان، بازار را کنترل کند و مجبور است آن را به قیمت پایین عرضه کند. باید تولید گوشت مرغ کاهش یابد یا برای تقویت تولید، مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته و بررسی شود که کشورهای صادر‌کننده گوشت مرغ از چه مزایایی برای حمایت از تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگانشان استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام برای متعادل‌کردن بازار محصولات کشاورزی مانند گوشت مرغ باید به جای خرید و فروش محصول در بازار داخلی به فکر صادرات و تعیین مشوق‌های لازم برای افزایش صادرات باشند که البته وزیر جهاد کشاورزی ماه‌هاست در حال جلب رضایت دولتمردان برای اختصاص مشوق صادراتی مرغ و تخم‌مرغ است.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها