سه شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۴۸۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

ضرورت کنترل واردات کالاهای خارجی

یک دکترای اقتصاد معتقد است: واردات کالاهای خارجی باکیفیت و کنترل شده باعث رقابت صنعت داخلی با صنایع خارجی خواهد شد.

مسعود سعادت‎مهر ، افزود: صنعت داخلی باید در این رقابت، سطح تکنولوژی و کیفیت کالاهای خود را افزایش دهد که این موضوع به توسعه صنعت کمک خواهد کرد.

وی افزود: خرید کالای ایرانی کیفیت محصولات داخلی را بالا می‎برد. استفاده از کالاهای ایرانی و تولید داخل، از واردات محصولات خارجی که تبعات بسیاری برای اقتصاد به دنبال دارد، جلوگیری می‎کند. خرید کالای ایرانی تقاضا برای محصولات صنعت داخلی را افزایش می‎دهد و از این طریق اقتصاد کشور رشد می‌یابد.

این مدرس دانشگاه پیام نور با اشاره به مزایای استفاده از کالای ایرانی، اظهار کرد: وقتی مردم به سمت خرید کالاهای ایرانی تمایل پیدا کنند، تولید محصولات داخلی افزایش یافته و شغل‎های مناسب در جامعه ایجاد می‎شود. همچنین تقاضا برای کالاهای ایرانی باعث می‎شود سرمایه‎گذاری در داخل افزایش یافته و با کمک پیشرفت تکنولوژِی، کیفیت محصولات داخلی افزایش یافته و در بازار جهانی عرضه شوند.

سعادت‎مهر با اشاره به معایب خرید کالاهای خارجی یادآور شد: اگر تمایل ما به واردات کالاهای خارجی بالا بگیرد، تقاضا برای خرید محصول داخلی به شدت کاهش یافته و صنایع تولیدی ورشکسته خواهند شد. خرید کالاهای خارجی بیکاری در کشور را افزایش داده و تولید را پایین می‎آورد.

وی با بیان اینکه خرید کالاهای داخلی مزیت‎هایی نیز به همراه دارد، تصریح کرد: خرید کالاهای داخلی و باکیفیت در حقیقت نوعی استراتژی حمایت از صنایع داخلی است.

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها