یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۴۸۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

ناخالصی نمک، از دلایل افزایش مصرف ‌

کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت ایلام گفت: وجود ناخالصی‌ها در نمک علاوه بر ایجاد عوارض نامطلوب باعث کاهش شوری نمک شده و در نتیجه افزایش مصرف نمک را به دنبال دارد.

‌«عبدالرحمن نیک‌خلق» ، در خصوص استفاد از نمک تصفیه شده یددار، اظهار کرد: گرچه برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و افزایش فشارخون مصرف کم نمک توصیه شده، اما همان مقدار کم باید از نمک‌های یددار تصفیه شده باشد تا ید مورد نیاز بدن را تامین کند و از طرفی عوارض احتمالی ناشی از وجود ناخالصی‌هایی در نمک نیز برطرف شود.

وی افزود: نمک‌های تصفیه شده یددار به دلیل خلوص بالا میزان ید را بهتر و به مدت بیشتری حفظ می‌کنند.

کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت ایلام با بیان اینکه نمک‌های یددار نباید به مدت طولانی در معرض نور خورشید و یا رطوبت قرار گیرند، خاطر نشان کرد: چون با در معرض نور و یا رطوبت قرار گیرند ید خود را از دست می‌دهند پس بهتر است نمک یددار در ظروف بدون منفذ پلاستیکی، چوبی، سفالی یا شیشه‌ای رنگی با سرپوش محکم نگهداری شود.

نیک‌خلق اضافه کرد: همواره باید به تاریخ مصرف نمک و وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت و قید عبارت تصفیه شده بر روی بسته‌بندی نمک دقت کرد.

وی یادآور شد: حتی الامکان سعی شود نمک به اندازه مصرف خریداری شود و رعایت این نکات مهم در سلامت تغذیه‌ای مردم اثرات جدی و همیشگی داشته و با در نظر گرفتن شیوه‌های صحیح زندگی می‌تواند موجب شادابی، سلامت و بهبود تغذیه جامعه شود.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها