یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۴۸۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیشنهاد چایکاران برای نرخ تضمینی چای 94

رییس اتحادیه چایکاران شمال از پیشنهاد نرخ خرید تضمینی 2000 و 3000 تومانی برای برگ سبز چای در سال آینده به سازمان چای خبر داد.

ایرج هوسمی اظهار کرد: طی دهه‌های اخیر همه محصولات کشاورزی با توجه به نرخ تورم افزایش قیمت داشته‌اند و زمانی چای و برنج در ایران هم‌قیمت بودند. این درحالی است که هم اکنون قیمت یک کیلوگرم برنج چند برابر چای شده است.

وی افزود: برای تعیین نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی پیش رو پیشنهاد نرخ 3000 تومانی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک و نرخ 2000 تومانی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو را به سازمان چای ارائه دادیم اما هنوز هیچ جوابی به این پیشنهاد داده نشده است.

رییس اتحادیه چایکاران شمال اعلام کرد: علیرغم در نظر گرفتن اعتبارات لازم برای تسهیلات به‌زراعی تاکنون یک ریال تسهیلات و مساعده به کشاورزان داده نشده و این درحالی است که چایکاران که وضعیت معیشتی نامناسبی دارند برای ورود به باغ و آغاز فصل کشت به کمک دولت نیازمند هستند.

به گزارش ایسنا، برگ سبز چای جزو محصولات کشاورزی است که مشمول قانون خرید تضمینی بوده و هرساله دولت براساس نرخ تورم رسمی کشور موظف است نرخ خرید آن را مانند همه محصولات کشاورزی مشمول این قانون افزایش دهد که البته نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی گذشته (92-93) 35 درصد افزایش یافت و بر این اساس نرخ خرید تضمنی برگ سبز چای در سال زراعی ۹۳-۹۲ برای محصول درجه یک کیلویی 1800 تومان و نرخ خرید تضمینی محصول درجه دو کیلویی هزار تومان تعیین شد.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها