یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۴۸۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عدم کشتار۲۰ میلیون مرغ چربی دار به دلیل خمیر مرغ!

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از عدم کشتار۲۰ میلیون مرغ چربی دار خبر داد.

ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در خصوص میزان صادرات تخم مرغ گفت: روزانه بین ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن تخم مرغ به کشورهای افغانستان، عراق، عمان، تاجیکستان و... صادر می‌شود اما همچنان مازاد تخم مرغ در کشور وجود دارد که آن هم به دلیل برنامه ریزی‌های غلط وزارت جهاد کشاورزی در گذشته و حال است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ حدود ۱۰ تا ۱۱ کیلو گرم است افزود: با توجه به اینکه قدرت خرید پایین آمده از ۹۸۰ هزار تن تولید بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن مازاد تولید تخم مرغ وجود دارد.

نبی‌پور با انتقاد ازتوقف تولید خمیرمرغ در کشور، افزود: نباید به دلیل عدم نظارت و تخلف عده‌ای در خصوص آسیاب کردن استخوان مرغ و استفاده آن در خمیر مرغ این صنعت را جمع کرد در حال حاضر کشتارحدود ۲۰ میلیون مرغ چربی دار متوقف شده و باعث از بین رفتن سرمایه شده است.

وی قیمت تخم مرغ در بازار را غیر عادلانه عنوان کرد و گفت: در حالی که بهای هر کیلو گرم تخم مرغ درب مرغداری‌ها بین ۳۳۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان است با دلال بازی‌ها و عدم برنامه ریزی درست قیمت تخم مرغ در بازار بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان شده است که سود آن به جیب واسطه‌ها می‌رود.

ایلنا

(یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها