شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۴۷۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

لبنیات فله‌ای نخورید ‌

یک کارشناس ارشد تغذیه ‌به مردم توصیه کرد: به جهت امکان وجود میکروب‌های بیماری‌زا از خرید لبنیات فله‌ای خودداری کنند.

فرید اردیخانی با بیان اینکه در پی گران شدن قیمت لبنیات تعداد افرادی که به سمت خرید شیر و لبنیات فله‌ای سوق پیدا کرده‌اند، افزایش یافته است، گفت: خرید شیر و سایر لبنیات فله‌ای به جهت امکان عدم برخورداری از پاستوریزاسیون صحیح می‌تواند سلامت انسان را به مخاطره اندازد.

وی افزود: شیرهایی که استانداردهای بهداشتی لازم برای تحویل به کارخانجات شیر را ندارند، متاسفانه به صورت فله‌ای به فروش می‌رسند.

اردیخانی با بیان اینکه شیر و لبنیات می‌تواند حاوی میکروب های خطرناکی باشد، گفت: از آنجایی که نظارتی بر کیفیت شیر و سایر محصولات لبنی که به شکل فله‌ای عرضه می‌شود، وجود ندارد، خرید این محصولات به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت خرید فله‌ای محصولات لبنی را توصیه نمی‌کند، گفت: با این حال افرادی که تمایل به خرید محصولات لبنی فله‌ای دارند باید نکاتی را قبل از مصرف این محصولات رعایت کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه به افراد توصیه کرد قبل از مصرف شیر آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانند.

وی گفت: درمورد سایر فرآورده‌های لبنی مثل ماست یک نگرانی عمده وجود دارد و آن اینکه در فرآیند تبدیل شیر به ماست نیاز به رسیدن به نقطه جوش نیست و شیر با دمای 73 یا 74 درجه قابلیت تبدیل به ماست را دارد، به همین دلیل احتمال وجود هاگ یا اسپور سالم در محصول وجود داشته، لذا احتمال بیماری‌زایی آن وجود دارد.

اردیخانی در ادامه با اشاره به روند افزایش شیوع تب به شهرندان توصیه کرد: در خرید فرآورده‌های لبنی دقت داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها