شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۴۷۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

شرایط پذیرش سند زمین کشاورزی به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه علی‌رغم مصوبه مجلس مبنی بر پذیرفتن اسناد اراضی کشاورزی به عنوان وثیقه هنوز هم برخی بانک‌ها از قبول این اسناد امتناع می‌کنند، گفت: بانک کشاورزی در صورتی که وام برای تولید باشد این وثیقه را می‌پذیرد.

هدایت‌الله میرمرادزهی در مورد مصوبه مجلس مبنی بر پذیرفتن اسناد رسمی مالکیت اراضی کشاورزی به عنوان وثیقه وام‌های بخش کشاورزی و روستایی گفت: کشاورزان، دامداران و تولید‌کنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی برای دریافت وام و وثیقه مورد نظر بانک‌ها همواره با مشکل مواجه بودند و دارایی‌های آن‌ها در حدی نبود که به عنوان وثیقه مورد نظر بانک باشد.

وی افزود: بنابراین تولید‌کنندگان از مجلس و دولت درخواست داشتند، تا بانک‌ها شرایطی را برای آنها فراهم کنند، تا بتوانند براساس اسناد املاک و اراضی کشاورزی خود اقدام به دریافت وام از بانک‌ها کنند که بخشی از خواسته آنها به دنبال این مصوبه فراهم شد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی تصریح کرد: هنوز بخشی از موانع و مشکلات در این رابطه مرتفع نشده و براساس رسالتمان برای به حرکت درآوردن چرخه‌های تولید باید شرایطی را فراهم کنیم تا بخش دیگر مشکلات وثیقه تولید‌کنندگان بخش کشاورزی مرتفع شود. وی افزود: علیرغم مصوبه مذکور هنوز هم برخی بانک‌ها اسناد مربوط به اراضی کشاورزی را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند و بر قواعد خودشان پایبند هستند و همچنان این موضوع به عنوان مانع تولید وجود دارد.

میرمرادزهی تصریح کرد: بانک کشاورزی بعنوان بانک تخصصی اسناد رسمی اراضی کشاورزی در شرایطی این اسناد را به عنوان وثیقه از تولید‌کنندگان بخش کشاورزی می‌پذیرد که حتما  آن وام برای تولید باشد و در مورد سایر موارد قوانین خود را اجرا می‌کنند. وی افزود: همچنین ارزش ریالی اسناد رسمی اراضی کشاورزی باید معادل تسهیلات دریافتی باشد.

 

 

 

 

 

فارس

(شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها