پنج شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۹
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۴۷۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

صدور سه هزار تن کشمش از‌ ملکان به خارج از کشور

فرماندار شهرستان ملکان گفت: سه هزار تن کشمش در 9 ماهه‌ امسال به ارزش 150میلیارد ریال از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

جهانگیر اسکندرزاده در جمع خبرنگاران افزود: این مقدار کشمش پس از فرآوری و بسته بندی به کشورهای امارات، کویت، قطر، آلمان، رومانی، بلغارستان، آذربایجان، ارمنستان، اکراین و روسیه صادر شده است.

وی اضافه کرد: این شهرستان از لحاظ تولید کشمش مقام اول استانی و سوم کشوری را داراست و هفت درصد کشمش کشور در این شهرستان تولید می شود.

فرماندار ملکان خاطرنشان کرد: این تنها بخشی از صادرات کشمش این شهرستان از هفت کارخانه سبزه پاک کنی موجود است و بخشی دیگر نیز از طریق کارخانه های شهرستان‌های همجوار صادر شده است.

اسکندرزاده با اشاره به افت شدید قیمت کشمش در سال گذشته و خسارت بیش از 80درصدی به باغات ملکان در اثر سرمازدگی خواستار توجه بیشتر مسئولان در زمینه پرداخت تسهیلات و ایجاد سامانه‌هایی در زمینه کاهش خسارات سرمازدگی و تگرگ شد.

وی ادامه داد: در صورت مناسب بودن شرایط لازم و کاهش بلایای طبیعی میزان تولید انگور در این شهرستان بیشتر از 250هزار تن خواهد بود.

وی با تاکید بر حمایت دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث واحدهای فراوری کشمش، اظهار کرد: شهرک صنعتی یک و دو شهرستان ملکان با شرایط ویژه و تسهیلات لازم آماده جذب سرمایه گذار است.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(پنج شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳) ۱۵:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها