پنج شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۴۶۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

نوشهر می تواند به بندر اختصاصی صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شود

مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت که منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از امکانات زیر بنایی می تواند به بندر اختصاصی برای صادرات محصولات کشاورزی و کالاهای کانتینری و یخچالی در شمال کشور تبدیل شود.

' جلیل اسلامی ' روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از طرح های در حال اجرا در بندر نوشهر در نشستی با مسوولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، اظهار داشت: تخصصی کردن فعالیت های بنادر با رویکرد ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط و افزایش جذابیت برای صاحبان کالا الگوی مناسبی برای توسعه بنادر به شمار می رود.

وی با بیان اینکه طرح جامع سازمان بنادر در دست بررسی است ، افزود : انجام آمایش نسبی در بین بنادر شمالی، رقابت پذیری شرکت های تخلیه و بارگیری به منظور ترغیب آنها برای بازاریابی و تجاری سازی بندر از جمله راهکارهای توسعه بنادر بویژه بنادر شمالی کشور است.

' منوچهر تاتینا ' مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در این نشست با تشریح وضعیت کنونی و افق پیش روی بنادر نوشهر و فریدونکنار خواستار مساعدت مسوولان برای رفع مشکلات و چالش های فراروی توسعه بنادر استان از جمله تامین تجهیزات مورد نیاز، ساخت انبارهای چندمنظوره و نحوه همکاری با شرکت های فعال در امر تخلیه و بارگیری شد.

وی نبود راه دسترسی مناسب ، کمبود امکانات زیرساختی با توجه به تغییر کالاهای وارداتی در سال های اخیر و نبود پایانه مناسب در غرب استان را از عمده ترین مشکلات و موانع توسعه بندر با سابقه نوشهر عنوان کرد.

هیاتی از سوی معاونت امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی متشکل از فرهاد کوهساری مشاور مدیر عامل، جلیل اسلامی مدیر کل امور بندری، مجتبی خوش نیت سرپرست اداره کل امور مناطق، بازاریابی و سرمایه گذاری و جمعی از مسوولین ادارات و کارشناسان روزهای سه شنبه و چهارشنبه از بنادر استان مازندران بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و چالش های فراروی توسعه بنادر نوشهر و فریدونکنار در بخش های بندری، سرمایه گذاری و تعرفه قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

ایرنا

(پنج شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها