چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۴۶۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

لبنیات سنتی، نفس صنایع لبنی را گرفته‌ است

‌رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه معتقد است: وجود واحدهای صنفی فروش لبنیات سنتی یکی از مهمترین عواملی است که صنایع لبنی استان را به تعطیلی کشانده است.

سیدمهدی افخمی از اینکه سر هر کوچه و خیابان یک واحد عرضه لبنیات سنتی باز شده است، انتقاد کرد و افزود: این شرایط صنایع لبنی ما را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های لبنیات صنعتی ما در گذشته سنتی بودند، اما به زور آنها را وادار کردند صنعتی شوند، اما از سوی دیگر شاهد بازگشایی این‌همه مغازه لبنیات سنتی هستیم.

افخمی با اشاره به تهدیدات بهداشتی که لبنیات سنتی برای افراد ایجاد می کند، یادآوری کرد: این واحدها نه دستگاه پاستوریزه کردن و نه دستگاه هموژنیزه کردن دارند.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این واحدها چون مجوز صنفی می‌گیرند، مورد نظارت اداره استاندارد قرار نخواهند گرفت، زیرا تنها واحدهایی که از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز دارند توسط اداره استاندارد پایش می‌شوند و به علاوه اداره نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی نیز نظارت چندانی بر آنها ندارد.

وی به سایر مشکلاتی که لبنیات سنتی برای صنایع لبنی ایجاد کرده اشاره و تصریح کرد: یک لیوان ماست برای ما 225 تومان و برای لبنیات سنتی 70 تا 75 تومان تمام می‌شود، به علاوه ما بیش از 150 تومان هزینه بسته بندی می‌دهیم و آنها در نایلون‌های معمولی 10 تومانی بسته بندی انجام می‌دهند و هزینه کارگر و ... هم نمی پردازند و همین امر توان رقابت را از ما گرفته است.

افخمی اظهار کرد: صنایع لبنی مجبورند محصولات خود را 20 درصد زیر قیمت روی بسته به مغازه دار بدهند، اما واحدهای تولید لبنیات سنتی هم تولیدکننده هستند و هم عرضه کننده.

وی خواستار حل این مشکل شد و افزود: ما مشکلاتمان را با مسئولین استان هم در میان گذاشته‌ایم.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها