سه شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۰
سرویس : فست فود
کد خبر : ۵۴۶۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فست فود

مصرف فست فودها سبب بروز رفتاری های پرخاشگرانه در کودکان و نوجوانان می شود

پژوهشگر مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم و برگزیده بیستمین دوره جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: مصرف غذاهای آماده (فست فودها) سبب بروز رفتاری های پرخاشگرانه در کودکان و نوجوانان به ویژه در مدارس می شود.

دکتر مصطفی قربانی در مورد نتایج طرح تحقیقاتی خود با موضوع 'تاثیر مواد غذایی ناسالم بر مشکلات ذهنی و رفتاری پرخاشگرانه کودکان' اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که مصرف اینگونه موادغذایی بر بروز رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان در مدارس تاثیر زیادی دارد و حتی مشکلاتی نیز در روند یادگیری آنها به وجود می آورد.

اپیدمیولوژیست و استادیار دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: مصرف فست فودها همچنین سبب نزاع فیزیکی، زورگویی، اضطراب و افسردگی در بین دانش آموزان می شود.

                                                                                        فست فود


وی افزود: مصرف فست فودها طی 10 تا 15 سال اخیر در کشور افزایش یافته و حتی فروش آنها به بوفه مدارس نیز رسیده شده است. 

قربانی گفت: علاوه بر به وجود آمدن مشکلات رفتاری، مصرف فست فودها منجر به بروز چاقی و عوارض ناشی از آنها در سنین بالاتر می شود.  

وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که منشا بیماری ها از دوران کودکی بر اثر عوامل محیطی و تغذیه ای آغاز می شود و هرچه مصرف فست فودها از سنین پایین تر آغاز شود، اعتیاد به مصرف آنها شدیدتر و عوارض ناشی از آنها نیز زیادتر می شود. 

بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با حضور دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و جمعی از محققان کشور روز گذشته در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. 

در این مراسم 24 محقق، شش مرکز تحقیقاتی و سه دانشگاه در حوزه علوم پزشکی به عنوان نفرات و موسسات برتر در این حوزه معرفی و جوایز علمی جشنواره رازی را به خود اختصاص دادند.

ایرنا

(سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها