یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۴۵۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حمایت مسوولان، نیاز زیتون‌کاران طارمی

یک باغ‌دار طارمی، عدم بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری در توسعه بخشی از باغات زیتون طارم را جای سئوال دانست و گفت: متاسفانه پروسه خسته کننده ارائه تسهیلات اجرای طرح آبیاری قطره‌ای باعث شده است که نتوانیم از این امکانات بهره لازم را ببریم.

سیدمنوچهر شفیعی ، با بیان این مطلب، اظهار کرد: متاسفانه در روستای هزاررود که باغات گسترده زیتون وجود دارد به علت نبود چاه مورد نیاز نمی‌توانیم از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده کنیم که این موضوع باعث هدررفت آب در حین آبیاری باغات شده است.

وی تصریح ‌کرد: یکی دیگر از مواردی که باغ‌داران زیتون را آزار می‌دهد بی‌توجهی به مشکلات این قشر است. زیتون به‌ عنوان یکی از منابع درآمد این افراد بوده و مشکلات کم‌آبی سال‌های گذشته و هم‌چنین آفت‌زدگی باغات به شدت باغ‌داران را آزرده خاطر کرده است، ولی در بسیاری از موارد حمایت چندانی از ما نمی‌شود و در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که توسعه رخ دهد.

این باغ‌دار طارمی با اشاره به این‌که حمایت‌ها باید از حرف خارج شده و وارد پروسه عمل شود، افزود: در شرایطی که خشکسالی‌های پیاپی را شاهد هستیم باید به فکر اصلاح امور باشیم و باغ‌داران خود نیز به این امر واقف بوده و به ‌دنبال راهکار هستند، ولی انتظار داریم در این شرایط کار را برای ما کمی راحت‌تر کنند تا بتوانیم با فراغ بال به باغ‌داری بپردازیم.

وی ادامه داد: مشکلات آب در روستای هزاررود با کمی سرمایه‌گذاری قابل حل است و باغ‌داران خود نیز مایل به همکاری هستند تا با کمک هم مشکلات لوله‌گذاری از سرشاخه رودخانه واقع در جوار روستا را برطرف کنیم تا شرایط برای استفاده از امکانات آبیاری قطره‌ای فراهم شود.

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها