چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۲
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۴۴۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

شیرینی‌های سنتی بدون قند یزد رونمایی شد

شیرینی‌های سنتی بدون قند یزد در مراسمی با حضور معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مدیران غذا و داروی کشور رونمایی شد.

 محمدحسین مصدق در آیین رونمایی از این شیرینی‌ها، با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع و افزایش دیابت در جامعه، اظهار داشت: یزد اگر در دیابت در کشور رتبه اول را نداشته باشد، حتما در رده‌های نخست کشور قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های مطالعاتی برای کاهش دیابت در استان یزد انجام شده، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در استان یزد داریم، بحث کنترل شیرینی‌جات و نوع مواد مصرفی در این شیرینی‌ها است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد عنوان کرد: سعی شده که در زمینه تولید این شیرینی‌ها، محصولی تولید شود که یک هشتم مصرف شکر را داشته باشد و هر سینی بتواند میزانی از مصرف انسولین را کاهش دهد.
مصدق تصریح کرد: بسیاری از افراد در جامعه و به ویژه در یزد به دلیل ابتلا به دیابت، نمی‌‌توانند شیرینی مصرف کنند و این برای آنها سخت و ناراحت کننده است، علاوه بر اینکه دیگر افراد هم که هنوز مبتلا نیستند، با مصرف شیرینی‌های معمولی، ممکن است به دیابت دچار شوند.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک سال است که بر روی تولید این شیرینی توسط یکی از تولید کنندگان یزدی تحقیقاتی انجام شده که در نهایت به استفاده از "مالتودکسترین" این نوع شیرینی تولید شده است.

 

 

 

 

 

تسنیم

(چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها