چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۴۴۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

پیشنهاد بودجه 40 میلیارد تومانی اصناف برای سال آینده

رییس اتاق اصناف ایران از پیشنهاد بودجه 40 میلیارد تومانی اصناف برای سال آینده خبر داد و در عین حال به قانون نظام صنفی انتقاد کرد و گفت: بی‌کیاستی برخی از مدیران به اصناف ضربه زده است.

علی فاضلی امروز - چهارشنبه - در اجلاس نمایندگان اتاق‌های اصناف کشور در دوره ششم درباره بودجه اصناف در سال 94 و تاثیر آن در گسترش بازرسی و نظارت بازار گفت: سال گذشته بودجه‌ای که برای این منظور اختصاص داده شده بود محقق نشد و امسال پیشنهاد 40 میلیارد تومانی در این زمینه ارائه دادیم که اگر محقق شود بسیاری از مشکلات در رابطه با بحث نظارت و بازرسی حل می‌شود.

وی درباره قیمت نان نیز گفت: در رابطه با افزایش 30 درصدی قیمت نان باید به این موضوع توجه داشت که 18 درصد از آن برای دستمزد نانوایان است که این روند نسبت به نرخ تورم کمتر است اما باید در این زمینه تعمق و بررسی صورت گیرد.

فاضلی همچنین درباره قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: قوانینی که در کشور تصویب می‌شود منهای حضور اتاق اصناف است و اگر چه اصناف بیشترین نقش را در این زمینه داشت اما اصلا در تصمیم‌گیری‌ها دیده نمی‌شد که امروز این نقیصه برطرف شده و اصناف در تمام کمیسیون‌ها حضور دارند.

رییس اتاق اصناف ایران همچنین درباره برگزاری نمایشگاه‌های فصلی گفت: در دوره جدید بحث نمایشگاه‌ها به خود اصناف سپرده شده و اتاق‌های اصناف هستند که با هماهنگی سازمان‌های توسعه تجارت هر استان نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

قیمت نفت در اقتصاد دردسرساز خواهد شد

فاضلی در ادامه با اشاره به قیمت نفت و تاثیرات آن در اقتصاد کشور گفت: با کاهش قیمت نفت در مباحث اقتصادی با مشکلات مواجه می‌شویم که در این زمینه بحث انضباط مالی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان این که آنچه در دو دهه اخیر مغفول مانده، فضای کسب و کار است و بی‌کیاستی برخی از مدیران باعث صدمه به این بخش و نظام توزیع شده است.

گسترش نظام دلالی غیر مولد آسیب شدیدی به اصناف وارد کرد

وی اظهار کرد: بیش از 630 هزار واحد صنفی تولیدی کوچک فعالند ولی متاسفانه مورد حمایت نظام پولی و بانکی کشور قرار نگرفتند و گسترش نظام دلالی غیر مولد آسیب شدیدی به اصناف وارد کرد.

فاضلی در عین حال تاکید کرد: ما واقف به امور هستیم و وضعیت کشور را می‌دانیم ولی شاید در بحث اقتصادی اصناف بی‌تدبیری می‌کنیم.

رییس اتاق اصناف ایران همچنین با اشاره به قانون نظام صنفی گفت: قانون نظام صنفی قانونی نیست که ما را به جهتی که می‌خواهیم برساند و در بدترین شرایط تصیب شد که ای کاش به تصویب نمی رسید ولی در هر حال ما ملزم به اجرای قانون هستیم و انتقادات خود را نیز مطرح می‌کنیم.

 

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها