یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۲۲:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۴۲۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

راه‌اندازی 10 شعبه سازمان توسعه تجارت در خارج از کشور

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مصوبه ایجاد 10 شعبه سازمان توسعه تجارت در خارج کشور اخذ شده است.

بدری در هجدهمین ایین تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به اهمیت صادرات اظهار کرد: رابطه نزدیک صادرات و توسعه از جمله مسائلی است که ادبیات اقتصادی جهان به آن توجه دارند و کشور ما نیز از لحاظ صادرات و توسعه صنعتی و توسعه پایدار بسیار مهم است و صادرات هم بر این اساس برنامه ریزی می شود.

وی ادامه داد: طراحی راهبردی تجاری کشور مغفول مانده که این امر جز برنامه های امسال سازمان توسعه تجارت ایران است که در این زمینه برای تعیین بخش ها و زیر بخشهای تولید صادرات از نهادها،سازمان ها و دانشگاه ها کمک گرفته شده است.

بدری با بیان اینکه باید آینده نگری برای مزیت رقابتی ایجاد شود، گفت: در این راستا نقشه راهی برای هر کشور تهیه می کنیم.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران به ایجاد شرکت بزرگ صادراتی اشاره کرد و افزود: باید در کنار شرکت های کوچک و متوسط شرکت های بزرگ صادراتی را ایجاد کنیم چون ایجاد شرکت های صادراتی از رقابت مخرب شرکت های کوچک جلوگیری می کند .

وی مهمترین برنامه سازمان توسعه تجارت را اعزام رایزن بازرگانی به خارج از کشور دانست و افزود: در حال حاضر 11 رایزن بازرگان به خارج از کشور داریم که مصوبه 30 رایزن دیگر اخذ شده است.

بدری ادامه داد: مصوبه ایجاد 10 شعبه سازمان توسعه تجارت در خارج کشور اخذ شده است که با ایجاد این شعبات می توانیم بازار های کشور ها را رصد کنیم.

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳) ۲۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها