یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۱
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۴۰۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

سهم خشکبار ایران از تجارت جهانی ناچیز است

مدیر ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل‌، میوه‌های خشک و صنایع وابسته گفت: با وجود اینکه صنعت خشکبار در ایران از قدمتی 140 ساله برخوردار است اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در این صنعت تاکنون وجود داشته، سهم ایران از بازار 180 میلیارد دلاری، تنها صادراتی به ارزش 2 میلیارد دلار است.

علیرضا آموخته ادامه داد: در چند سال اخیر خرما، انجیر، کشمش و پسته بیش از پیش جنبه صادراتی پیدا کرده است و سهم صادرات غیرنفتی در این حوزه بیشتر شده است.

وی گفت: ضعف در فن‌آوری و ارتباطات گسترده جهانی، مشکلات بسته‌بندی و مسائل ترانزیت و حمل و نقل موجب شده که نقش ایران در بازارهای جهانی در سطح فعلی باقی بماند.

آموخته با اشاره این‌که برگزاری اولین دوره این نمایشگاه موجب شد تا صاحبان صنعت خشکبار ایران در یک فرآیند تخصصی حضور داشته باشند، اضافه کرد: در نمایشگاه امسال شاهد رشد حدود 20 درصدی مساحت نمایشگاه هستیم.

مدیرعامل شرکت مشاوران نمایشگاهی سایا‌نمای پارسیان، مجری نمایشگاه خشکبار و آجیل‌، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و صنعتگران فعال در این حوزه خواند.

آموخته افزود: در این نمایشگاه 85 شرکت داخلی از استان‌های مطرح در صنعت خشکبار حضور دارند؛ شرکتی ازاسپانیا نیز به عنوان یکی از غرفه‌داران اصلی این نمایشگاه فعالیت می‌کند. علاوه بر این بازدیدکنندگانی از ایتالیا، بلغارستان، تایوان و چین تا کنون از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت مشاوران نمایشگاهی سایا نمای پارسیان، ضرورت توجه به بخش بین‌المللی نمایشگاه را مهم‌ توصیف کرد.

وی شرکت‌های تبریزکار، خشکبار محسن و جام‌جم بازرگانان پیشرو را از مهم‌ترین شرکت‌های داخلی خواند که همکاری گسترده‌ای در برگزاری این نمایشگاه داشته‌اند.

گفتنی است دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل‌، میوه‌های خشک و صنایع وابسته ششم تا نهم دی‌ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های ‌بین‌المللی تهران برگزار می‌شود؛ با وجود اینکه بازدید برای عموم آزاد است اما فروش محصولات در این نمایشگاه اتفاق نمی‌افتد و هدف اصلی معرفی و شناسایی قابلیت‌های تولیدی این صنعت در عرصه داخلی و خارجی است.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳) ۱۴:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها