یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۴۰۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تامین مواداولیه مشکل اصلی شیلات سیستان و بلوچستان

نماینده صنایع شیلاتی چابهار در جمع فعالان اقتصادی استان گفت: ٢٨ کارخانه‌ی کنسرو با ظرفیت سالانه ٦٠ هزار تن و ٢٣ واحد عمل‌آوری و بسته‌بندی آبزیان با ظرفیت ٢٠ هزار تن و چند سردخانه در چابهار مشغول به فعالیت در این حوزه است.

آیین افروز، در این جلسه افزود: مشکل این واحدها تامین مواد اولیه است و با توجه به اینکه سالانه ١٢٠ هزار تن صید در استان داریم که ٨٠ درصد آن ماهی صنعتی است این مشکل ناشی از بی‌برنامگی بوده و نیازمند سازماندهی هستیم تا بتوانیم نیاز مواد اولیه آنها را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات اصلی ما بحث سرمایه در گردش است گفت: با حمایت و پشتیبانی از ظرفیت وسیع آبزیان و شیلات در استان می‌توان زمینه‌های استاندارد سازی و ایجاد اشتغال دائم را ایجاد کرد.

افروز با بیان اینکه سالانه صید 5000 تن ماهی صادراتی را در بنادر استان داریم افزود: از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه مرزی‌مان برای ارز‌آوری استفاده کنیم و نگذاریم دیگر کشورها با قاچاق آن از سود محصول تمام شده و اشتغالزایی و دیگر مزایای آن برای خود استفاده کنند و درآمدزایی کنند، درحالی که کشورمان به این دلارهای غیرنفتی نیاز جدی دارد.

وی گفت: در بخش آبزیان مشاغلی هست که اتباع داخلی یا آن را انجام نمی‌دهند یا با قیمتی که اصلا برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست راضی به انجام آن می‌شوند لذا خواستاریم استاندار بصورت محدود و کنترل شده اجازه به بکارگیری از آنها در بعضی مشاغل بدهد.

وی همچنین پیشنهادی برای ساماندهی و نظارت بیشتر بر مبادلات با کشور پاکستان بواسطه‌ی راه‌اندازی بازارچه‌ی مرزی پسابندر داد که با استقبال استاندار همراه شد.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳) ۱۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها